|
کدخبر: 277922

هرشانه تخم مرغ ۱۲۰ هزار تومان!

تخم مرغ پس از یک دوره کاهش قیمت اخیرا رو به افزایش است و در سوپر مارکت‌ها هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته این قیمت در میادین میوه و تره‌بار پایین‌‌‌‌تر است.

اصناف هرشانه تخم مرغ ۱۲۰ هزار تومان!

تخم مرغ پس از یک دوره کاهش قیمت اخیرا رو به افزایش است و در سوپر مارکت‌ها هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار ۴۰ هزارتومان تعیین شده اما افزایش هزینه تولید و افزایش تقاضا در نیمه دوم سال در افزایش قیمت این کالا تأثیرگذار بوده است.

با این همه قیمت تخم‌مرغ در حالی افزایش یافته که این رشد قیمت منجر به کاهش مصرف این محصول در بین مردم شده است. فروشندگان گرانی تخم‌مرغ را دلیلی بر کاهش خرید از سوی مردم می‌دانند و معتقدند با افزایش قیمت هر شانه تخم‌مرغ به بیش از ۱۰۰‌هزار تومان قدرت خرید بسیاری از خانوار‌‌‌ها برای این محصول کم شده است. هرچند رشد قیمت نهاده‌‌‌‌های دامی‌‌‌ بر قیمت تخم‌مرغ اثرگذار بوده، اما موضوع این است که رشد دائمی‌‌‌ قیمت این کالا و بی‌‌‌ثباتی آن باعث کاهش قدرت خرید و نارضایتی مصرف‌کنندگان شده است. در همین رابطه معین الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز پیش‌تر با اشاره به گرانی مرغ و تخم ‌‌‌مرغ در بازار گفته بود: به علت گرانی، شرایط به گونه‌‌‌ای است که خانواده‌‌‌‌ها نمی‌توانند حتی در سفره خودشان یک نان و تخم‌‌‌مرغ داشته باشند.

در جدول زیر قیمت تخم مرغ در کارخانه های مختلف را می توانید مشاهده کنید.

قیمت-تخم مرغ

 

ارسال نظر