|
کدخبر: 276809

افزایش عرضه گوشت در بازار

مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (مرداد) در حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ جمعاً ۵۷٬۸۹۳ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۷٬۷۶۴ تن، ۴۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۵٬۵۳۱ تن، بز و بزغاله با ۳٬۶۶۷ تن، و سایر انواع دام با ۹۳۱ تن، به‌ترتیب ۴۴٫۱ درصد، ۶٫۳ درصد و ۱٫۶ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ۱۶ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۱ درصد افزایش، و برای بز و بزغاله ۴ درصد، برای گاو و گوساله ۴ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ۲۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (مرداد) در حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها