|
کدخبر: 275966

ایرانیان ۲ برابر جهان روغن مصرف می‌کنند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخصوص حواشی حذف تعرفه واردات روغن و دانه‌های روغنی گفت: مصرف روغن در کشور ۲ برابر سرانه متوسط جهانی بوده که باید این الگو اصلاح شود.

علیرضا عباسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موضوعاتی که باید به صورت اساسی به آن پرداخته شود بحث اصلاح الگوی مصرف روغن است چرا که مصرف روغن در کشور تقریبا ۲ برابر متوسط سرانه جهانی است در حالی که مصرف زیاد آن عوارضی هم در بدن باقی خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: این درحالی است که ۹۰ درصد روغن کشور وارداتی است که دراین زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه تعرفه وارداتی روغن برای تنظیم بازار داخلی است، افزود: اگر از تولید‌کننده داخلی حمایت کافی صورت نگیرد، علاوه بر عدم دسترسی به خودکفایی و خوداتکایی، میزان وابستگی در سالیان آینده بیشتر می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه باید در تصمیم گیری‌ها جوانب کار سنجیده شود، خاطرنشان کرد: حذف تعرفه وارداتی روغن به نفع کدام قشر است، تولید کننده، مصرف‌کننده یا عده‌ای دیگر؟

وی با تاکید بر اینکه صفر شدن تعرفه واردات روغن هیچ کمکی به تولید داخل نخواهد کرد ادامه داد: باید وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اقدامات لازم به عمل آورد.

عباسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در اول سال بحث حمایت از کالاهای اساسی را مطرح کردند و گویا وزارت جهاد کشاورزی کالای اساسی را فقط گندم می‌بیند! عملکرد وزارت جهاد در حوزه گندم مثبت بود.

وی افزود: چهار میلیارد دلار سالانه واردات روغن به کشور انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها