|
کدخبر: 275731

تداوم روند کاهش قیمت مرغ در بازار

طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار با افزایش همراه بود اما با ورود شرکت پشتیبانی امور دام و عرضه مرغ منجمد با قیمت‌های مصوب نرخ این محصول روند کاهشی به خود گرفته است.

با روند نزولی قیمت گوشت مرغ علاوه بر کاهش صف در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت مرغ تازه گرم هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در این میادین به فروش می‌رسد، البته در بازار نیز قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته است، تا جایی که در برخی فروشگاه‌ها قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود ۶۶ تا ۶۸ هزار تومان رسید و به نظر می‌رسد با فراروانی عرضه قیمت‌ها به نرخ مصوب برسد.

طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۰ هزار تومان و مصرف‌کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین است.

توزیع حداکثری گوشت مرغ در میادین، خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی

«سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی نیز از توزیع حداکثری گوشت مرغ در میادین، خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه مشکلی در تامین گوشت گرم و منجمد مرغ و گوشت قرمز وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه در تامین محصولات دامی و پروتئینی افزود: عرضه گوشت گرم مرغ و گوشت قرمز در تمام میادین سطح شهر تهران و سایر استان‌ها به صورت حداکثری و مطابق بر نیاز در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان، عرضه گوشت منجمد مرغ با قیمت مصوب در میادین و خرده‌فروشی‌های سطح شهر استان تهران و سایر استان‌ها و توزیع اینترنتی گوشت منجمد مرغ نیز توسط پلتفرم‌های اینترنتی توزیع آنلاین در حال انجام است.

توزیع بدون محدودیت گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۸ هزار تومان در بازار

چندی پیش «محمد جعفری» معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع گوشت مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در بازار خبر داد و گفت: ذخایر گوشت مرغ کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه وضعیت گوشت مرغ به نرخ مصوب رسیده است، افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام از ۱۰ شهریورماه به منظور تنظیم بازار این محصول ورود کرده به طوری که اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار به قیمت مصوب نزدیک شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: پیش از این شرکت مازاد گوشت مرغ کشور را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرده بود؛ بنابراین ذخایر ما مطلوب است و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم و هر زمان که بازار نیاز داشته باشد ورود می‌کنیم.

جعفری تصریح کرد: بر اساس معرفی‌نامه کارگروه تنظیم بازار استان‌ها هر کیلوگرم مرغ منجمد درب سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها با قیمت ۴۵ هزار تومان در اختیار مباشرین قرار می‌گیرد و در تهران با قیمت ۴۸ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. البته کارگروه‌های تنظیم بازار استانی خود تعیین‌کننده نرخ مرغ منجمد در استان‌ها هستند.

فروش مرغ بیش از نرخ مصوب در بازار گران‌فروشی است

چندی پیش حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرده بود که با توجه به نرخ خرید مرغ زنده بر اساس نرخ‌های مصوب باید قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ با نرخ مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد و نرخ‌های بیش از این در بازار تخلف است.

وی اضافه کرد: البته تولیدکنندگان در انتظار تعیین نرخ مصوب جدید مرغ زنده هستند تا از ضرر و زیانشان جلوگیری شود.

منبع: مشرق

ارسال نظر