|
کدخبر: 275576

۱۰ نکته طلایی برای خریداران دستگاه سیل وکیوم

اصناف ۱۰ نکته طلایی برای خریداران دستگاه سیل وکیوم

در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ نکته طلایی مهم و کاربردی در خصوص خرید دستگاه سیل وکیوم آشنا کنیم و به توضیح مسیر انتخاب و تصمیم گیری مدل مناسب دستگاه بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

فروشگاه

از دستگاه سیل وکیوم در صنعت بسته بندی مواد غذایی بسیار استفاده می شود. این دستگاه که یکی از انواع دستگاه سیل حرارتی است، در مدل های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته شده و امکان نصب سیستم های تزریق گاز و پمپ وکیوم در مدل تمام اتوماتیک آن وجود دارد. بسته بندی مواد غذایی، دارویی شیمیایی و … به کمک این دستگاه قابل انجام است و قیمت دستگاه سیل وکیوم رومیزی نسبت به مدل های دیگر، مقرون به صرفه بوده و بنابراین با سرمایه های مختلف میتوان از این دستگاه برای بسته بندی محصولات خود استفاده نمود.

پیش از خرید دستگاه سیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به استقبال و توجهات بسیاری که نسبت به دستگاه سیل شده است، لازم است خریداران پیش از خرید این دستگاه کاربردی مواردی را مورد توجه قرار دهند. از این رو ما در ادامه به توضیح موارد مهمی که کارفرمایان و تولید کنندگان هنگام خرید دستگاه سیل وکیوم باید به آن توجه لازم داشته باشند، می پردازیم.

سرعت بسته بندی دستگاه سیل وکیوم

سرعت بسته بندی یکی از دغدغه های اصلی خریداران دستگاه های سیل است، مخصوصا تولید کنندگانی که در سطح گسترده ای مشغول به فعالیت هستند و برای تولید و بسته بندی محصولات خود به سرعت بسته بندی اهمیت ویژه ای قائل هستند.

یک دستگاه بسته بندی باکیفیت برای برخورداری از سرعت مناسب و قابل قبول به خصوصیات و ویژگی هایی نیاز دارد که بتواند بهترین عملکرد و کارایی را به نمایش گذارد

  • برخورداری از سیستم های حرکتی دقیق برای هدایت ظرف به داخل قالب و خارج کردن آن از دستگاه
  • برخورداری از سروو موتور در قسمت رول یا فیلم جمع کن جهت حرکت دقیق و جلوگیری از پارگی و انحراف فیلم
  • برخورداری از طراحی مناسب و راندمان بالا

تمامی موارد بالا در سرعت بسته بندی دستگاه تاثیر دارند و دستگاه سیل وکیوم از نمونه دستگاه های باکیفیتی است که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

ابعاد و شکل ظرف

اگر قصد راه اندازی کسب و کار بسته بندی محصولات مختلف را دارید باید به ابعاد و شکل ظرف که با توجه به نوع محصول، سلیقه شما و مشتریان و عوامل متعدد دیگر وابسته است توجه کنید.

قالب

دستگاه سیل وکیوم قابلیت بسته بندی انواع ظروف پلاستیکی در اشکال و ابعاد مختلف را دارد. برخی از شرکت های سازنده و با طراحی قالب های مختلف روی یک دستگاه این امکان را ایجاد کرده اند تا با یک دستگاه بتوان چند ظرف مختلف را بسته بندی کرد.

جنس ظرف بسته بندی

نکته مهم دیگری که هنگام خرید دستگاه بسته بندی به آن باید توجه کنید، جنس ظرفی است که قرار است توسط دستگاه بسته بندی محصول را انجام دهد و برای مصرف به بازار عرضه کند.

با کمک دستگاه سیل وکیوم می توان انواع ظروف پلاستیکی از جنس های PE، PP، PET و ظروف شیشه ای را بسته بندی کرد و تمامی افراد که در کیترینگ ها، محیط های کارگاهی، آبمیوه فروشی ها، کارگاه های بسته بندی مواد لبنی و... مشغول به فعالیت هستند، استفاده کنند.

 

انوع دستگاه سیل وکیوم

به دلیل تنوع زیادی که در ساخت و طراحی دستگاه سیل وکیوم وجود دارد، خریداران می بایست متناسب با نیاز و ظرفیتی که در نظر دارند و هم چنین میزان سرمایه ای که برای خرید کنار گذاشته اند، نسبت به مدل مناسب دستگاه اقدام نمایند.

به طور کلی دستگاه سیل وکیوم مدل های مختلف زیر را دارد:

  • دستگاه سیل وکیوم رومیزی
  • دستگاه سیل خطی
  • دستگاه سیل وکیوم روتاری

این مدل دستگاه ها از نمونه های کاربردی سیل وکیوم به شمار می آیند که هر کدام از ویژگی های و عملکرد ویژه ای برخوردار هستند و در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

اگر راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط مد نظر شماست، بهترین گزینه استفاده از دستگاه سیل وکیوم رومیزی است که با اشغال فضای کم، بسته بندی انواع محصولات مختلف نظیر سبزیجات، گوشت، محصولات نیمه آماده و... را انجام می دهد.

طراحی دستگاه های سیل دستی، نیمه اتومات و اتومات به صورت رومیزی است که در رستوران ها، کیترینگ ها و کارگاه های تولیدی کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه سیل خطی

اگر سرعت تولید برای کارخانه های تولید و بسته بندی مواد غذایی بزرگ اهمیت دارد تا تیراژ تولید بالایی در طول روز داشته باشند، به دستگاهی نیاز دارند که به صورت اتومات مراحل بسته بندی را انجام دهد.

استفاده از دستگاه سیل خطی، سرعتی بیشتر از دستگاه های کارگاهی و با حداقل نیروی انسانی می تواند نیاز این افراد را تامین کند و این دستگاه قابلیت طراحی و ساخت به صورت تک لاین ، دو لاین و چهار لاین را دارا می باشد.

دستگاه سیل وکیوم روتاری

دستگاه سیل وکیوم روتاری یا دوار قابلیت ساخت در سرعت های مختلف را دارد و به صورت ایستاده طراحی می شود.

آیا محصول پیش از سیل شدن به تزریق گاز و وکیوم احتیاج دارد؟

از دستگاه سیل برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود اما اگر افراد قصد افزایش ماندگاری بیشتر محصولات غذایی دارند، می توانند از تزریق گازهای نگهدارنده مانند CO۲ و نیتروژن استفاده کنند.

بنابراین برای افزایش ماندگاری محصولات می توان از دستگاه های سیل استفاده نمود و سیستم تزریق گاز را بر روی دستگاه نصب کرد.

دستگاه سیل لیوان

دستگاه سیل لیوان برای پرس کردن و پک کردن ظروف لیوانی(گرد و بیضی) در مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته می شود. آراد ماشین طراح و سازنده انواع دستگاه پک لیوان بوده مدل های مختلف آن را با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش عرضه می کند.

مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه سیل

پس از تحقیق و بررسی و انتخاب مدل دستگاه، ابعاد، جنس ظرف و... تصمیم به خرید دستگاه سیل وکیوم گرفتید، می توانید از مشاوره رایگان شرکت های معتبری نظیر آراد ماشین استفاده کنید و اطلاعات تکمیلی و تخصصی لازم در خصوص دستگاه متناسب با نوع نیاز و سرمایه دریافت کنید و بهترین تصمیم را با رضایت خاطر بگیرید.

مشاهده قیمت و مشخصات دستگاه سیل وکیوم

دستگاه های سیل به دلیل تنوع مدل های تولید شده از رنج قیمتی متفاوتی برخوردار هستند. از این رو پیشنهاد می شود جهت مشاهده و دریافت قیمت نهایی و مشخصات دستگاه سیل وکیوم با کارشناسان شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کنید.

از وبسایت: aradmachinery.com

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر