|
کدخبر: 260269

دولت به این صنعت کمک کند!

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین تخم مرغ نداریم گفت: نظام بانکی کشور باید به تجهیز ، نوسازی و جوانسازی صنعت مرغداری کمک کند.

مرادی با بیان اینکه تخم مرغ قوت غالب مردم و یک کالای استراتژیک است، گفت: این کالای استراتژیک خصوصا برای قشری از جامعه باید مورد حمایت قرار بگیرد تا بتوانیم آنها را به دستشان برسانیم.

وی ادامه داد: با تغییر نرخ ارزی که اتفاق افتاده تولیدکنندگان تمهیداتی را اتخاذ کرده اند. همچنین سرمایه در گردشی که تولید کننده نیاز دارد پس از تغییر نرخ  ارز  تفاوت بسیاری با میزان نقدینگی که از قبل استفاده می کردند، پیدا کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار اضافه کرد: نظام بانکی کشور یا هر منابعی که دولت آن را در نظرگرفته باید به تولیدکننده و  مرغدار کمک کنند تا آنها بتوانند سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با شروع فصل گرم کاهش مصرف فصلی تخم مرغ داشته باشیم. از طرفی با توجه به تغییر نرخ ارز پیش بینی می شود که با مازاد تولید مواجه شویم.

به گفته وی  مرغ تخم گذار به این شکل نیست که اگر امروز گله را نگهداری می کنیم بتوانیم آن را حذف کنیم. مرغ تخمگذار طول دوره ۱۸ ماهه دارد. باید آن را نگهداری کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید خرید انجام دهد تا به واحدهای تولیدی خسارت وارد نشود، اظهار کرد: اگر بخواهیم بازارهای هدف را حفظ کنیم و نگذاریم که این بازار ها از دست بروند باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که قیمت جدید با قیمت های صادراتی همخوانی ندارد. پس لازم است که پرداخت مشوق‌های صادراتی در دستور کار دولت قرار گیرد. با اعتمادی که به وزارت جهاد کشاورزی داریم معتقدیم که تولیدکننده را رها نخواهند کرد.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر ضریب تبدیل تخم مرغ خوراکی ۲.۷ است. از نظر میانگین سنی صنعتی داریم که از میانسالگی رد شده است  یعنی نیازمند نوسازی و جوانسازی تجهیزات هستیم.

وی عنوان کرد: حتماً دولت باید به ما کمک کند. ارتباط سیستم بانکی با بدنه تولیدکننده بیشتر شود و سیستم بانکی به تجهیز و نوسازی و جوانسازی صنعت مرغداری کمک کنند. اگر تامین ارز با نرخ جدید به صورت مستمر اتفاق بیفتد این می تواند در صنعت ما رقابت ایجادکند. همچنین مقداری از نهاده های مورد نیاز  توسط تولید کنندگان تامین شود. زیرا وقتی پای تولید کننده وسط می آید با حداقل هزینه این اتفاق خواهد افتاد و قطعاً با قیمت های بهتر به دست تولید کننده خواهد رسید.

مرادی در پایان گفت:  به عنوان تولید کنندگان تخم مرغ خوراکی در کشور می توانیم به مردم این قول را بدهیم که هیچگونه کمبودی در تامین تخم مرغ در کشور نخواهیم داشت. کشور در یک مرحله گذر است و باید هم  تولید کننده و هم مردم همه دست به دست هم دهند تا از این مرحله عبور کنیم.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    سلام هنوز هم تمام مشکلات رابه گردن دولت قبل بیاندازید بگویید آقای روحانی اجازه گران شدن مرغ وتخم مرغ راددا

  • ناشناس ارسالی در

    چرا دولت به خوراکی ومایحتاج عمومی یاران ه را قطع کرد ولی هنوز به خودروسازان وام ویرانه می دهد

  • ناشناس ارسالی در

    چرا از کشور برزیل مرغ وارد نمی شود هیچ ی ارانه ای نیاز نیست بدهید قیمت تمام شده ر ابه مردم بدهید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام چرا هر روز ارزش پول مملکت را پایین می آورید به بهانه قاچاق کالا به کشورهای همسایه.

  • ناشناس ارسالی در

    به جای کشت برنج کشاورزان را به کشت ذرت و لوله تشویق کنید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام دولت باید صادرات مرغ وبرنج وروغن خ وراکی مردم را متوقف کند گرنه فاجعه ببار می اید

ارسال نظر