|
کدخبر: 256332

کاربرد دستگاه لیزر فایبر چیست؟

دستگاه لیزر فایبر، یک دستگاه حکاکی است که با استفاده از اشعه های لیزر، نقش و نگارهای متفاوتی ایجاد می کند. این دستگاه انواع مختلفی دارد و در اندازه های گوناگونی نیز، ساخته می شود. به طور کلی دستگاه لیزر فایبر در دو دسته، لیزر فایبر کنترل عددی و لیزر فایبر دستی، قرار می گیرد. امروز در لین مقاله قصد داریم شما را با کاربرد دستگاه لیز  فلزات فایبر به طور کامل، آشنا کنیم. اگر علاقه مند به این موضوع هستید، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر فایبر چیست؟

همان گونه در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، دستگاه لیزر فایبر با استفاده از اشعه لیزر، طرح ها، نقش و نگارهای متفاوتی بر روی سطوح مختلف از جمله فلزات، ایجاد می کند. از دستگاه نام برده در برش کاری، حکاکی و زنگ زدایی استفاده می کنند که دستگاه های لیزر برش کاری و حکاکی در دسته کنترل عددی و دستگاه لیزر زنگ زدایی در نوع دستی آن، قرار می گیرد.

دستگاه-لیزر

دستگاه لیزر فایبر چه کاربردی در مشاغل مختلف دارد؟

دستگاه لیزر فایبر به دلیل استفاده از لیزر بسیار دقیق و حساس می باشد به همین دلیل از این دستگاه در صنعت های مختلفی استفاده می شود. در ادامه به برخی از موارد کاربرد دستگاه لیزر فایبر، اشاره می کنیم:

کاربرد دستگاه لیزر فایبر در صنعت پزشکی:

یکی از وسایل مورد نیاز و بسیار پر کاربرد در صنعت پزشکی، دستگاه لیزر فایبر می باشد.  در صنعت پزشکی برای بریدن کوچک ترین وسایل پزشکی، جراحی های لیزری روی بافت بدن انسان و غیره، از دستگاه های برش لیزری فلزات، استفاده می شود.  در همه مراحل صنعت پزشکی می توانیم ردپای دستگاه لیزر فایبر را مشاهده کنیم و نیاز صنعت مورد نظر به این دستگاه را به طور عمیق  دریابیم. دستگاه های لیزر برش فلزات، دقت انواع دستگاه های پزشکی را چندین برابر کرده است و باعث کاهش هرگونه ریسک احتمالی، شده است.

کاربرد دستگاه برش لیزری فایبر در ساخت جواهرات:

سازندگان جواهرات همواره به دنبال یافتن یک تکنولوژی پیشرفته ای هستند که بتوانند با کمک آن، برش های با کیفیت و دقیق در ساخت انواع جواهرات ایجاد کنند و هم چنین شکل های مختلف و پیچیده جواهرات را در کوتاه ترین زمان ممکن تولید کنند. دستگاه های برش لیزر فلزات این مشکل را برطرف کرده است. یکی دیگر از انواع دستگاه لیزر فایبر، نوع حکاکی آن می باشد که در کنار دستگاه برش لیزری، کاربرد زیادی در صنعت ساخت طلا و جواهرات دارد. به کمک دستگاه لیزر حکاکی می توان، جواهرات را در طرح ها و شکل های مختلفی، ساخت.

کاربرد دستگاه لیزر فایبر در ساخت خودرو:

همان گونه که می دانید صنعت خودرو سازی یک صنعت بسیار گسترده و در حال پیشرفت می باشد که همواره مشغول به ساخت و تولید انواع مدل های مختلف ماشین، است. دستگاه برش لیزر فایبر، صنعت خودروسازی را در زمینه پیشرفت طراحی و تکنولوژی، یاری کرده است. در خودروها قطعات و اجزای بسیار کوچک و پیچیده ای وجود دارند که به دلیل دقت بالای دستگاه مورد نظر، از آن برای برش این قطعات کوچک و پیچیده، استفاده می شود.

کاربرد دستگاه های لیزر فایبر در الکترونیک:

یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در صنایع نیمه هادی و میکروالکترونیک، ماده سیلیکون می باشد. دستگاه های الکترونیک روز به روز در حال فشرده شدن هستند به همین دلیل نیاز به تراشه های کوچک تری دارند. از دستگاه برش لیزری فایبر، برای بریدن مواد نازک و ظریفی مانند سیلیکون، استفاده می کنند.

بدون شک دستگاه لیزر فایبر، در صنعت و کسب و کارهای مختلفی استفاده می شود که در این جا به برخی از آن ها اشاره کردیم.

لیزر

چگونه از دستگاه لیزر فایبر مراقبت کنیم؟

در زمینه نگه داری از دستگاه لیزر فایبر باید به چند نکته توجه داشت که اولین مورد آن ها، مواد مورد نظر برای برش توسط این دستگاه، می باشد. دستگاه لیزر فایبر می تواند بسیاری از موارد را به طور عالی، برش دهد اما این دستگاه به دلیل طول موج کوتاهی که دارد نمی تواند مواد اکرلیک و پلی کربنات را، برش دهد.  هم چنین این دستگاه فقط در موارد محدودی می تواند چوب و پارچه را برش دهد. در نگه داری و مراقبت دستگاه لیزر فایبر بهتر است مواد نام برده شده را با این دستگاه، برش ندهید تا طول عمر دستگاه افزایش یابد.

دومین مورد در زمینه نگه داری و مراقبت از دستگاه لیزر فایبر، ضخامت موادی است که توسط این دستگاه برش داده می شود. هر چه موادی که برش داده می شود ضخیم تر باشد، دستگاه به توان و قدرت بیش تری برای برش نیاز دارد. پس باید توجه داشته باشیم موادی را که دستگاه قرار است برش دهد، خیلی ضخیم نباشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت طول موج دستگاه لیزر فایبر است که یک میکرون می باشد. اگر پرتو این لیزر با چشم کاربر برخورد کند از طریق قرنیه به شبکیه چشم منتقل می شود. بنابراین توصیه می شود که جهت کار با این دستگاه، جهت مراقبت چشم های خود از یک محفظه ایمنی یا عینک های ایمنی، استفاده کنید.

به طور کلی  دستگاه برش لیزر فلزات نسبت به سایر روش های سنتی برش فلزات، مزایای زیادی دارد از جمله: کارایی بالا، هزینه کم تر برای مراقبت و نگه داری، کار راحت و آسان با دستگاه، عدم ایجاد آلودگی زیست محیطی و غیره.

لیزر۲

شرکت رادوکس:

شرکت صنعتی رادوکس یکی از بزرگ ترین قطب های تولید کننده دستگاه های لیزر فایبر، در خاورمیانه است که بیش تر از نیمی از مشتریان این شرکت تجربه خرید برای بار سوم و یا چهارم را دارند. یعنی شرکت رادوکس، مشتریان ثابتی دارد که توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت و بی نظیرش، رضایت آن ها را جلب کند. تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۵ ساله و خدمات پس از فروش ۱۵ ساله به صورت ۲۴ ساعته ، می باشد. شرکت رادوکس سابقه ۲۰ ساله در زمینه تولید انواع دستگاه های لیزر فایبر، دارد و از مزیت های این شرکت تنوع بالای محصولات، کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات، می باشد. می توانید انواع مختلف دستگاه لیزر فایبر مانند دستگاه برش فلزات، حکاکی و غیره را، در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، از شرکت رادوکس تهیه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها