|
کدخبر: 253011

انواع المنت میله ای ؛ کاربرد و مزایا

با توجه به اینکه در اغلب صنایع کشور از دستگاه‌ها و تجهیزات حرارتی استفاده می‌شود؛ وجود المنت‌های حرارت‌سنج اهمیت فراوانی دارد. در این میان المنت میله ای به عنوان یکی از پرکاربردترین المنت‌های حرارتی تاکنون توانسته نیاز بسیاری از مجموعه‌های صنعتی و تولیدی را برطرف سازد. با توجه به تنوع صنایع و زمینه فعالیت آنها، المنت‌های میله‌ای نیز در انواع و مدل‌های گوناگون ساخته شده است. بنابراین جهت خرید المنت میله ای می‌بایست با انواع آن آشنایی نسبی داشته باشید تا براساس آن بتوانید محصول موردنظرتان را انتخاب نموده و خریداری کنید.

به‌طور کلی شناخت کامل نسبت به یک محصول و انواع آن تأثیر بسزایی در روند انتخاب و خرید دارد؛ به نحوی که مصرف‌کننده قادر است بهترین محصول را از بین محصولات موجود در بازار انتخاب نماید. به همین سبب قصد داریم شما را با انواع مختلف المنت میله‌ای نظیر المنت لوله ای و المنت فلنج دار آشنا سازیم. پس جهت افزایش آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع المنت حرارت‌‎سنج میله ای تا پایان مطالب ما را همراهی کنید.

المنت میله ای چیست؟

به حرارت‌سنج‌هایی که به وسیله روکش لوله‌ای با آلیاژ استیل، آلومینیوم و مس ساخته شده‌اند، المنت میله ای گفته می‌شود. درون لوله‌ها سیم کروم نیکل با مقاومت بالا قرار داده شده است. به منظور جلوگیری از اتصال لوله با بدنه، سیم کروم نیکل به وسیله خاک اکسید منیزیم عایق‌بندی شده است. المنت‌های میله‌ای یکی از حساس‌ترین و کاربردی‌ترین حرارت‌سنج‌های موجود در بازار هستند و تا به حال در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در انتهای المنت میله ای قسمتی به طول 5 سانتی‌متر به شکل فنر مانند قرار داده شده است. این بخش نقطه سرد المنت نام دارد و مانع داغ شدن المنت در طول انجام کار می‌شود.

المنت میله ای فلنج دار

المنت‌های حرارت‌سنج المنت فلنج دار یک وسیله برقی محسوب می‌شوند و با برق کار می‌کنند. بدین صورت که برق به دو سر آن متصل شده و سیم کروم نیکل در برابر این جریان مقاومت می‌کند و بدین ترتیت انرژی در المنت ذخیره می‌شود. ذخیره‌سازی انرژی در المنت منجر به گرم شدن آن و انتقال حرارت به محیط اطراف می‌شود. پس از آن دمای تولید شده به وسیله خاک اکسید منیزیم به روکش‌های لوله‌ای منتقل می‌شود و بدین ترتیب المنت تغییر رنگ می‌دهد. هنگام استفاده از بخاری برقی خواهید دید که المنت‌ها پس از مدتی قرمز شده و حرارت زیادی تولید می‌کنند. این فرآیند حاصل ذخیره انرژی در المنت‌ها و انتقال آن به روکش‌های لوله‌ای است.

انواع المنت میله‌ای

المنت‌های حرارت‌سنج میله براساس شکل، میزان ولتاژ، کاربرد و نحوه مصرف انواع مختلفی دارند که مصرف‌کنندگان متناسب با این مؤلفه‌ها نسبت به خرید المنت میله‌ای موردنیازشان اقدام می‌کنند. بعضی از پرکاربردترین المنت‌های میله ای عبارتند از:

  • المنت دستگاه‌های جوجه‌کشی
  • المنت لوله‌ای ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سماور و یخچال
  • المنت میله ای صاف و U شکل
  • المنت فلنج‌دار
  • المنت‌های رزوه‌ای و قالبی
  • المنت گرم‌کننده غذا مانند توستر، فرهای برقی و غیره
  • المنت فین‌دار و مارپیچ خم
  • المنت‌های میله ای کوارتز و سونا خشک

شایان ذکر است که در شرکت پایاسنس انواع المنت حرارت‌سنج لوله‌ای با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. علاوه بر این تیم پشتیبانی و مشاوران این مجموعه به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه هرگونه مشاوره و رفع مشکلات کاربران در سراسر کشور هستند.

کاربرد المنت‌های میله‌ای

المنت‌های حرارت‌سنج میله‌ای علاوه بر صنایع در بسیار از وسایل خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع کارایی اصلی این المنت‌ها یخ‌زدایی و تراکم بالا است و همین امر منجر به افزایش تقاضای این محصول در بازار شده است. از المنت میله ای در بسیاری از لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز فردار، چرخ خیاطی، اتو، شوفاژ، سشوار و غیره استفاده می‌شود. کارایی فوق‌العاده و قیمت مناسب این المنت‌ها موجب شده تا در بسیاری از بخش‌های صنعتی کشور مورد استفاده قرار بگیرد؛ به‌طوری‌که مصرف‌کنندگان صنعتی در خطوط تولید و بهره‌برداری خود از این المنت‌های پرکاربرد استفاده می‌کنند.

مزایای المنت میله ای 

کارایی فوق العاده و عملکرد منحصر به فرد المنت‌های میله ای مزایای فراوانی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده است؛ به‌طوری‌که در سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان خرید المنت میله‌ای در بازار هستیم. بعضی از مهمترین مزایای المنت‌های حرارت‌سنج به شرح زیر عبارت است از:

  • به لحاظ داشتن تنظیم دمای پیشرفته موجب بهبود کارایی و افزایش طول عمر دستگاه می‌گردد.
  • مقاومت عالی در برابر حرارت‌های بالا
  • کنترل و انتقال دما به صورت حرفه‌ای و با کمترین میزان خطا
  • دقت بالا در نحوه ذخیره انرژی و انتقال حرارت
  • انعطاف‌پذیری بالا

نکته قابل توجه اینکه المنت لوله‌ای و المنت فلنج‌دار نیز ویژگی و خصوصیات خاص خود را دارند و در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استاندارد دما در المنت‌های میله‌ای

از آنجایی که انواع مختلفی از المنت‌های حرارت‌سنج میله در بازار وجود دارد، به نسبت استاندارد و شرایط دمایی خاصی برای هر یک از آنها تعریف شده است. بدین صورت که المنت میله‌ای با روکش مس حداکثر تا دمای 150 درجه سانتیگراد، المنت‌های میله ای با روکش فولاد تا دمای 400 درجه سانتیگراد و المنت‌های دارای روکش استیل دمایی در حدود 321 تا 650 درجه سانتیگراد را تحمل می‌کنند. به همین سبب در زمان خرید انواع المنت می‌بایست به استاندارد دما و توان حرارتی آن توجه کنید.

خرید المنت‌های میله‌ای

یکی از نکات مهم درخصوص خرید المنت میله ای توجه به نوع و قیمت المنت است؛ به دلیل اینکه انواع مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد و هر یک از آنها قیمت متفاوتی دارند. به‌عبارت دیگر در گام اول می‌بایست براساس نوع کاربری، المنت موردنظرتان را انتخاب کنید. پس از آن قیمت برندهای مختلف را ارزیابی نموده و متناسب با توان مالی المنت میله ای دلخواهتان را خریداری کنید. خاطر نشان می‌شود کارایی و کیفیت ساخت المنت حائز اهمیت فراوانی است و می بایست در زمان خرید انواع المنت حرارت‌سنج میله‌ای به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید.

جمع‌بندی

اکنون که با انواع المنت حرارتی میله‌ای، نوع کاربرد و مزایای آن آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نوع کاربرد و نیازتان نسبت به خرید المنت میله ای اقدام کنید. در این راستا شرکت پایاسنس به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت قادر است تا انواع المنت حرارت‌سنج را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. شما نیز می‌توانید متناسب با نوع دستگاه و زمینه فعالیت‌تان نسبت به خرید المنت مناسب اقدام کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها