|
کدخبر: 247015

نمای شیشه‌ای ویلا

اصناف نمای شیشه‌ای ویلا

نمای شیشه فریم لس:

شیشه فریم لس نوعی از شیشه برای نمای ویلا است. در شیشه‌های نمای فریم لس سطح نما آن به وسیله پروفیل های فلزی تقسیم‌بندی شده و بعد از آن هر کدام از فریم نماها در داخل این تقسیم‌بندی ها قرار می‌گیرند. فریم لس دارای لاستیک‌های مخفی است که می‌تواند عملیات آب‌بندی و هوابندی را انجام دهد تا شیشه به راحتی نصب شود. این فریم‌های نام برده در رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. مزایای فریم لس ها:

  • نصب و تعویض آسان
  • استفاده از انواع رنگ های مختلف در نما
  • عملکرد مستقل و مقاوم هر یک از فریم های نمای شیشه ای در برابر زلزله
  • امکان استفاده از بازشومنفی در نمای ویلا
  • مقاوم در برابر تنش های سازه اصلی ویلا

مزیت دیگری که فریم لیس ها می توانند داشته باشند منعکس کردن نور خورشید به بخش داخلی ویلا است که همین امر سبب شده که افراد در طول روز از نورخورشید استفاده و از به هدر رفتن برق جلوگیری کنند.

نمای شیشه ای کرتین وال:

این نوع نمای شیشه ای، از نماهای مدرن و ترکیبی از پروفیل های آلومینیومی که دارای لاستیک های آب بندی و هوابندی برای نصب راحت شیشه‌ها برروی نمای بیرونی ویلا است.کرتین وال یکی از جذاب ترین نوع نمای شیشه ای برای ویلا ها می باشد که تولید آن بصورت کاملا صنعتی است.بهتر است این را بدانید که با توجه به طراحی خاصی که توسط سازندگان این محصول انجام شده است و از بخش های مختلف برای آن استفاده کرده اند این امر بر روی قیمت نهایی تاثیر خواهد داشت. مزایای کرتین وال:

  • مقاوم در برابر فشار زیاد
  • مقاوم در برابر ورود رطوبت و سروصدا
  • مقاوم در برابر خطرات جوی و طبیعی
  • نداشتن محدودیت رنگ و عایق حرارتی بودن این نوع شیشه‌های نما

 

ایده های طراحی نمای شیشه برای قسمت‌های مختلف ویلا:

  • طراحی دکوراسیون حیات خلوت
  • طراحی اتاق نشیمن
  • طراحی دکوراسیون اتاق غذا خوری ، حمام ، آشپزخانه و طراحی محوطه و…

تمامی این موارد که نام برده شده را طراحان در بخش های مختلف ویلا با استفاده از دیوارهای شیشه ای بکارمی برند و زیبایی منحصر به فردی به ویلا مورد نظر شما می‌دهد.

اصول مهم در اجرای و قیمت نمای شیشه‌ای ویلا:

هزینه ساخت ویلا شیشه‌ای به پارامترهای مختلفی بستگی دارد، اصول مهمی که می‌تواند بر روی قیمت تمام شده نما ویلا تاثیرگذار باشد نوع نمای شیشه‌ای است که خود مالک انتخاب می‌کند. پارامترهای دیگری وجود دارند که می‌توانند بر روی قیمت نهایی شیشه انتخابی شما موثر باشند:

این پارامترها شامل:

  • شکل و ساختار پروفیل بکاربرده در نما
  • نوع سیستمی که برای نما استفاده شده
  • استفاده از انواع گوناگون ابزار آلات پیشرفته
  • نوع چسب سیلیکونی
  • تخصص و مهارت گروه طراح و معمار
  • موقعیت جغرافیایی ویلای مورد نظر
  • متراژ ویلا
  • هزینه حمل و نقل شیشه‌ها

نمای-شیشه

مراحل برش شیشه‌های سکوریت

فرآیند ساخت و برش زنی شیشه‌های سکوریت بسیار حساس است و کوچکترین اشتباهی ممکن است کیفیت شیشه‌ها را تحت تاثیر قرار دهید و ممکن است شیشه از حالت سکوریت خارج شده و به راحتی بشکند. اما به هر حال در صورتی که می‌خواهید خودتان شیشه‌های سکوریت شده را برش بزنید می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

  • تمیز کردن شیشه

قبل از برش دادن شیشه‌ها ،ابتدا شیشه‌ها را از هرگونه گرد و غبار و هر جسمی که ممکن است فرآیند برش را با مشکل مواجه کند ،تمیز می کنند.سپس با استفاده از پاک کننده شیشه، آن را تمیز کرده و خشک می‌نمایند.

  • گرم کردن شیشه‌ها

پس از تمیز کردن شیشه، شیشه‌ها را در یک ظرف آب قرار دهید تا به صورت کامل شیشه را بپوشاند. سپس ظرف و شیشه را درون کوره قرار می‌دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۹۰۰ درجه فارنهایت (۴۸۲ درجه سانتی گراد) در کوره حرارت می‌دهیم. سپس دمای کوره را تا ۸۷۵ درجه فارنهایت می‌رسانیم و سپس شیشه را در آب قرار می‌دهیم. سپس شیشه را باید آنیل anneale کرد. آنیل فرآیندی است که در آن شیشه را به گونه‌ای خنک می‌کنند تا فشارهای داخلی ایجاد شده در اثر حرارت بر کیفیت شیشه‌ها تاثیر نگذارد و ویژگی شیشه از بین نرود. اگر این قسمت به درستی انجام نشود، شیشه سکوریت خاصیت خود را از دست می‌دهد. به یاد داشته باشید ،شیشه باید طی ۲ الی ۳ ساعت خنک شود، خنک شدن سریع شیشه باعث ایجاد فشار اضافی روی شیشه شده و شیشه خاصیت خود را از دست می‌دهد.

  • برش شیشه

پس از ۲ الی ۳ ساعت شیشه را از کوره خارج کنید و بگذارید در صفحه برش به مدت یک شب به صورت کامل خنک شود. زیرا ممکن است به نظر لایه‌های بیرونی شیشه سرد باشد، اما لایه‌های درونی شیشه هنوز گرما دارند. برش زدن شیشه سکوریت در حالی که هنوز داغ است می تواند باعث شکسته شدن شیشه شود. خنک شدن آرام شیشه باعث می‌شود که استرس کمتری در حین برش، به شیشه وارد شود و شیشه نشکند.پس از آن می توانید شیشه‌ها را برش بزنید.

  • جنس و ویژگی شیشه‌های مورد استفاده در شیشه جلوی خودرو

موادی که برای ایجاد شیشه جلوی خودرو استفاده می‌شوند باید دارای چندین ویژگی مهم باشند. بدیهی است که شیشه باید در مدت زمان طولانی شفافیت خود را حفظ کند. شیشه جلو باید به اندازه کافی سخت باشد که در برابر آسیب دیدگی در هنگام برخورد با موانع دیگر و حتی واژگون شدن مقاومت کند، به طوری که صاحب وسیله نقلیه مجبور نشود بعد از هر بار سانحه جزیی، آن را تعویض کند. مهم ترین ویژگی که باید دارا باشند این است که باید نشکن باشند. ماده‌ای به نام شیشه ایمنی لمینت تمام این نیازها را برآورده می‌کند.

شیشه‌ای که برای شیشه جلو اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیز معمولاً حاوی چندین اکسید دیگر از جمله اکسید پتاسیم، اکسید منیزیم و اکسید آلومینیوم است. سیلیس، شامل ۶۰ تا ۷۰ درصد از کل ماده اصلی است. این همان چیزی است که شیشه را می‌سازد. این مواد با مقدار کمی آب مخلوط شده و در دمای بالا گرم می‌شوند. روند هم جوشی شیمیایی منجر به ذوب شدن این مواد و ایجاد شیشه می‌شود.

نمای-شیشه۲

امنیت استفاده از شیشه‌های لمینت و سکوریت به عنوان شیشه خودرو

بیشترین تلفات در تصادفات رانندگی سرنشینان جلوی خودرو را تهدید می‌کند. بنابراین باید از شیشه‌ای نشکن برای شیشه جلوی خودرو استفاده شود که امنیت سرنشینان را تامین کند. شیشه لمینت به دلیل داشتن ساختار چند لایه و مقاوم به شیشه‌های نشکن معروف هستند. زیرا در اثر ضربه‌های بسیار قوی نیز خرد نمی‌شود که بخواهد برای افراد خطرناک باشد. یک لایه وینیل که بین لایه‌های شیشه لمینت به کار برده می شود باعث می شود که حتی اگر ضربه وارد شده بسیار سنگین باشد تکه‌های شیشه به هم بچسبند و خطر ساز نباشند. بنابراین در موقع تصادف شیشه به سمت درون خودرو خرد نمی‌شود. به غیر از تصادفات، این شیشه امنیت در برابر سارقان را نیز می‌تواند برای افرادی که در خودرو هستند تامین کند و شخص متجاوز نمی‌تواند وارد خودرو شود. بنابراین از جنبه‌های مختلف می توان گفت که شیشه‌های لمینت امنیت خودرو را به خوبی فراهم می‌کنند. شیشه‌ی دیگر به کار رفته در خودرو شیشه سکوریت است. این نوع شیشه نیز در برابر ضربات محکم، مقاوم است و حدودا ده برابر شیشه‌های معمولی استحکام دارد. اما در تصادفات شدید ممکن است بشکند. شکسته شدن شیشه‌های سکوریت به گونه‌ای است که کاملا ریز می‌شوند و خرده‌های آن دارای لبه‌هایی گرد و صیقلی هستند که هیچ آسیبی به انسان نمی‌رسانند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها