|
کدخبر: 245172

فرش مدرن چیست ، آیا ارزش خرید دارد ؟

یکی از مهمترین وجه تمایز فرش مدرن با نمونه های کلاسیک عدم استفاده از نقوش اصیل در طراحی آن ها است. این سبک از فرش ها تنها برای اشخاصی مناسب است که سبک مینیمالیست را دنبال می کنند. درواقع این فرش ها طراحی ساده ای داشته و دیگر از نقوش رنگین گذشته در آنها  خبری نیست. درخصوص فرش یک فضای کوچک بهترین انتخاب فرش مدرن می باشد که طرح ساده ای داشته و می توان به راحتی با المان های مختلف موجود درفضا هماهنگی برقرار کرد.

دنیای فرش های مدرن با تنوع بالایی برخوردار است که می توان باتوجه به بودجه و نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب نمود. در ادامه برخی از پرطرفدارترین انواع فرش مدرن را معرفی خواهیم کرد که دارای قیمت مناسبی بوده و می توان با هر بودجه ای خرید کرد. البته باید این نکته را به خاطر داشته باشید که فرش های مدرن برای فضاهایی با رفت و آمد بالا مناسب نیست و بهتر است فرشی با تراکم بالاتر را انتخاب کرد.

نکته دیگری که درخصوص قالی مدرن باید عنوان کرد الیافی است که در بافت آن ها به کار رفته. اغلب این محصولات با استفاده از الیاف پلی استر بافته می شوند که در افزایش طول عمر آن نقش مثبتی دارد اما کیفیت فرش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. الیاف اکریلیک به عنوان باکیفیت ترین و مقاومترین جنس الیاف شناخته می شوند و درفضاهای پر رفت و آمد هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

ویژگی فرش مدرن

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که درخصوص فرش مدرن می توان نام برد عدم وجود طراحی متمرکز است. طرحی که در این فرش ها به چشم میخورد هیچ نظم مشخصی نداشته و عمدتا دارای دو تا سه رنگ هستند. بهم ریختگی طرح موجب ایجاد طرحی خاص شده که می تواند در دکوراسیون داخلی موجب ایجاد نظم باشد.

از دیگر ویژگی هایی که درمورد فرش های مدرن می توان عنوان کرد ضخامت اندک آن ها درمقایسه با فرش های سنتی و کلاسیک است. در بافت این فرش ها از رنگ های ساده ای همچون طوسی، نوک مدادی، سرمه ای و رنگ های روشن استفاده می شود که امکان هماهنگی با دیگر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون را به راحتی فراهم می کند.

فرش شگی

یکی از پرطرفدارترین انواع فرش مدرن که توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند فرش شگی است. این مدل از قالی ها تحت عنوان فرش پرز بلند نیز شناخته می شوند و دارای الیاف نرم و لطیفی هستند. نمونه های جدید فرش شگی با استفاده از الیاف فلوکات بافته شده اند که نرمی و لطافت آن ها را چندین برابر کرده و در استفاده طولانی مدت هیچ  تغییری نمی کنند. الیافی که در بافت فرش شگی به کار رفته ضدحساسیت بوده و جهت استفاده در اتاق خواب و اتاق کودکان گزینه مناسبی هستند. قیمت این مدل از فرش های مدرن بسیار ارزان بوده و درمقابل کیفیت بالایی دارند.

فرش عروسکی

پیش از آنکه فرش های مدرن وارد بازار شوند والدین با مشکل بزرگی درخصوص پوشاندن کف اتاق کودکان خود مواجه بودند. این موضوع تولیدکنندگان فرش را مجاب کرد تا وارد عمل شده و فرش های عروسکی را تولید کنند. کودکان عاشق شخصیت های کارتونی هستند و استفاده از این تصاویر به همراه رنگ های شاد موجب شده تا طرح های جذابی تولید شوند. از مهمترین ویژگی فرش های عروسکی می توان به ضد حساسیت بودن، استفاده از الیاف نرم و لطیف، امکان شستشوی راحت اشاره کرد. الیافی که در بافت فرش های عروسکی به کار گرفته می شود غالبا پلی اُژن هستند که در بین دیگر الیاف موجود در بازار از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و پرزدهی ندارند.

فرش شنل

از دیگر انواع فرش مدرن می توان به قالی های شنل اشاره کرد که الیاف کوتاهی داشته و طرح به وجود آمده بر روی آن ها برجسته است. این فرش ها نیز دارای قیمت مناسبی بوده و به دلیل استفاده از الیاف باکیفیت و ضدحساسیت می توان در هر فضایی یک فرش شنل با ابعاد مناسب را استفاده کرد. از مهمترین خصوصیات این قالی ها امکان شستشوی راحت آن ها است که موجب شده طرفداران بسیاری داشته باشد.

فرش فریز

در بیین انواع مختلف فرش مدرن نمونه های فریز بیشترین توجهات را به خود جلب کرده اند. علت این موضوع وزن کم و شباهت آن به گلیم بوده و پرزدهی ندارند. برخی از افراد گمان می کنند اگر فرش پرز نداشته باشد زبر و غیرقابل استفاده می باشد درحالی که اینگونه نبوده و فرش های فریز  جزو قالی های نرم به شمار می روند. الیاف به کار رفته در بافت این فرش ها طول عمر و دوام بالایی داشته و در طول مدت استفاده به هیچ عنوان سفت نمی شوند. از دیگر ویژگی هایی که درخصوص فرش فریز می توان ذکر کرد امکان جابجایی آسان و شستشوی راحت آن ها است. قیمت این فرش ها نیز مناسب بوده و افراد می توانند باتوجه به فضایی که در اختیار دارند ابعاد موردنظر خود را سفارش دهند.

فرش مدرن در اشکال مختلف

یکی از مهمترین خصوصیاتی که درمورد فرش های مدرن وجود دارد امکان بافت در طرح ها و ابعاد مختلف است. برخی از نمونه های فرش مدرن به صورت گرد بافته شده و می توان در بخش های مختلفی از خانه استفاده کرد. اغلب این طرح ها در سایزهای کوچک تولید می شوند که امکان استفاده آن ها در فضاهای کوچک را فراهم کرده و باعث می شود توجه افراد به آن ها معطوف می شود. بهترین فضا برای استفاده از فرش گرد و بیضی راهروها هستند و می توانند به این فضا جلوه خاصی ببخشند.

فرش های مربع نیز دارای سایزبندی مختلفی هستند و برای استفاده در فضاهایی به شکل مربع بهترین گزینه به شمار می روند. انتخاب این طرح از فرش ها موجب می شود تا فضای خانه منظم تر دیده شده و دکوراسیون داخلی چشمگیرتر به نظر برسد. از دیگر ویژگی هایی که درخصوص فرش های مدرن می توان برشمرد تنوع بالای طرح و نقشه است که باعث شده در انتخاب طرحی مناسب با تم اصلی دکوراسیون دست افراد باز باشد.

جمع بندی

اگر قصد خرید فرش مدرن دارید بهتر است زمان خود را بیهوده سپری نکرده و به فروشگاه اینترنتی فرش عالی قاپو سری بزنید. مدل های متنوعی که توسط این فروشگاه اینترنتی عرضه شده می تواند نظر شما را جلب کرده و طرحی متناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود را خریداری نمائید. هزینه ای که در خرید اینترنتی می پردازید نسبت به فروشگاه های حضوری بسیار مناسبتر بوده و دیگر نیازی به گشت و گذارهای طاقت فرسا در فروشگاه های فرش نخواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها