|
کدخبر: 237394

شوک دوباره به بازار / واردات ۲۷ مدل گوشی ممنوع شد!

واردات ۲۷ مدل گوشی هوشمند دیگر ممنوع اعلام شد. این گوشی‌ها از برندهای شناخته شده‌ای مانند شیائومی، وان‌پلاس و ریلمی هستند. دلیل ممنوعیت واردات این گوشی‌ها، مشکل در برقراری تماس با سرشماره‌های اضطراری کشور اعلام شده است.

مدیرکل استاندارد و تایید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در نامه‌ای خطاب به وزارت صمت، ممنوعیت ثبت سفارش واردات ۳ مدل گوشی هوشمند « شیائومی ۱۱T و ۱۱T Pro و وان‌پلاس ۹» را خواستار شده است.

در همین حال او در نامه‌ای دیگر به انجمن واردکنندگان موبایل نام ۲۴ مدل گوشی را برای رفع مشکل برقراری تماس با سرشماره‌های اضطراری کشور ذکر کرده؛ اما واردکنندگان می‌گویند با توجه به تحریم‌ها امکان رفع این مشکل از سوی شرکت‌های تولیدکننده گوشی تلفن همراه وجود ندارد و بدین ترتیب واردات آن ۲۴ مدل دیگر نیز ممنوع خواهد شد.

در میان نام‌های اعلام شده از سوی رگولاتوری، برند‌های مطرحی نظیر شیائومی، وان پلاس، ریلمی، اوپو، نوکیا، کترپیلار و آلکاتل دیده می‌شوند که برخی از مدل‌های پرفروش این برندها مانند Poco X۳, Redmi Note ۱۰, Mi ۱۱ Lite, Mi ۱۱T, Mi ۱۱T Pro در این فهرست قرار دارند. فروشندگان گوشی در بازار به پیوست می‌گویند با توجه به نزدیکی پایان سال و افزایش تقاضا برای خرید گوشی موبایل، این ممنوعیت جدید، می‌تواند باعث کمبود گوشی در بازار و افزایش قیمت‌ها شود.

ممنوعیت-واردات-گوشی

 

 

منبع: راه فناوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها