|
کدخبر: 237299

اتاق های اصناف سراسر کشور هم گام در جشنواره فروش ویژه نوروزی

نشست هماهنگی برگزاری دومین دوره از «نمایشگاهی به وسعت ایران» (جشنواره فروش ویژه نوروزی) با حضور محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران، دبیر جشنواره و مسئولان کمیته های تخصصی طرح و برنامه، اطلاع رسانی و تبلیغات و نظارت و بازرسی و روسای اتاق های اصناف مراکز استان که به صورت ویدئو کنفرانس حضور یافتند، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدباقر مجتبایی در این نشست گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی را با عنوان طرح خرید شفاف برگزار می کند که به موجب آن فروشگاه های مجازی، فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های صنفی در آن مشارکت کنند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران بیان کرد: فروشگاه های زنجیره ای بیشتر در توزیع کالاهای اساسی نقش دارند. فروشگاه های اینترنتی نیز در تمامی حوزه ها فعال خواهند بود. علاوه بر فروشگاه های مجازی دارای پروانه کسب برخی دیگر از صنوف نیز در کنار فروش آفلاین به طور هم زمان از ظرفیت پلتفرم هایی در فضای مجازی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: ضلع سوم طرح خرید شفاف، «نمایشگاهی به وسعت ایران» است که واحدهای صنفی با هماهنگی اتحادیه ها و اتاق های اصناف اقدام به فروش فوق العاده گسترده می کنند.

مجتبایی بیان کرد: استراتژی نمایشگاهی به وسعت ایران در اجرای این طرح این است که مردم خرید با قیمت منصفانه و کالای با کیفیت را به معنای واقعی لمس کنند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: ما کشوری با انبوه کالا هستیم اما با نوسان قیمت و تورم روبرو هستیم که چنین طرح هایی می تواند به رفع این موانع کمک کند.

وی افزود: در سال های گذشته، برگزاری نمایشگاه های بهاره، آسیب های جبران ناپذیری به واحدهای صنفی می زد و در نهایت رضایت مشتریان را نیز جلب نمی کرد. از این رو امیدوار هستیم با برگزاری نمایشگاهی به وسعت ایران، به اهداف اصلی این طرح یعنی رونق کسب و کار و رضایت مشتریان دست یابیم.

به گفته مجتبایی، نقش هیات مدیره، مدیران اجرایی و روابط عمومی اتحادیه ها در برگزاری صحیح این جشنواره ها، قابل توجه است و انتظار می رود تا با برگزاری جلسات توجیهی و گزارش گیری با اتحادیه ها، ارسال پیامک به واحدهای صنفی، توزیع و نصب پوستر طراحی شده در واحدهای صنفی منتخب و از استفاده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی به پویایی این طرح و ایجاد نشاط در جامعه کمک کنند چرا که برگزاری این جشنواره خواست خود اصناف بوده و ما بنابر مطالبه ایشان، این جشنواره را برنامه ریزی کرده ایم.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با توجه به گسترش سویه جدید کرونا (امیکرون)، رعایت پروتکل های بهداشتی با ایجاد تهویه مناسب، استفاده از ماسک، تزریق سه دوز واکسن و رعایت فاصله اجتماعی در واحدهای صنفی مشارکت کننده در طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» مورد تاکید است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها