|
کدخبر: 232495

فراز و نشیب قیمت لاستیک خودرو + جدول

قیمت لاستیک اتومبیل چند ماهی است که با ثبات نسبی مواجه شده است. البته پیش از آن، بازار به دلیل مداخلات شدید دولتی، دستخوش برخی حواشی به‌ویژه قیمت‌های دونرخی بود.

اصناف فراز و نشیب قیمت لاستیک خودرو + جدول
از سویی گفته می‌شد که با ثبت‌نام اینترنتی می‌توان با قیمت‌های مصوب به لاستیک دسترسی پیدا کرد و از سوی دیگر، در عمل این کار با معطلی چند ماهه همراه بود و برای افراد پرمصرف نظیر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، سهمیه تعیین‌شده تکافوی نیازشان را نمی‌کرد.
 
قیمت-لاستیک

خوشبختانه با افزایش عرضه و آزادسازی بازار لاستیک از فروش سهمیه‌ای، شرایط مناسب‌تری برای خریداران فراهم شده است. هرچند تولیدکنندگان می‌گویند افزایش قیمت‌های صورت‌گرفته، متناسب با افزایش هزینه نهاده‌های تولید نیست و خواهان مجوزهای لازم برای افزایش قیمت‌های جدید هستند. مجوزی که به‌نظر می‌رسد با تاخیر صادر شود، زیرا دغدغه کنونی تصمیم‌گیران، اصلاح یارانه بنزین و گازوئیل است و بقیه مسایل، تحت‌الشعاع این دغدغه قرار دارند. شاید به همین دلیل است که معاون اول رئیس‌جمهور، در ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت تایرخودرو مخالفت کرد.

همچنین امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری نیز قیمت تایر خودرو را یکی از عوامل موثر در هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای دانست. این سخنان او در حالی بیان می‌شود که پیش از این، احمد کریمی دبیر انجمن کامیونداران از شرایط حاکم بر تایر خودروهای سنگین انتقاد کرده و گفته بود اکثر لاستیک‌های ترخیص‌شده از بنادر جنوب کشور، به کامیون‌‌هایی تخصیص‌یافته که از این بنادر به مرکز کالا می‌آورند و بقیه، با مشکل مواجه هستند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها