|
کدخبر: 230332

نرخ تورم اقلام خوراکی در آذر ماه چقدر بوده است؟

تغییرات متوسط قیمت برخی از اقلام خوراکی در آذر ماه را طی گزارشی اعلام کرد.

در آذر ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ٤¡٣ درصد، "شیرینی خشک" با ٣.٢ درصد و "رشته آش" با ٣.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه "ماکارونی" با ١.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، "ماهی قزل آلا" با ١¡٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است. همچنین در این گروه "گوشت گوسفند" با ٠.٥- درصد و "مرغ ماشینی" با ٠.٢- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "کره پاستوریزه (کره حیوانی) " با ٢¡٩ درصد، "شیر‌خشک" با ٢.٣ درصد و "پنیر ایرانی پاستوریزه" با ٢.١ درصد بوده است. همچنین در این گروه "تخم مرغ ماشینی" با ٥.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ١٨¡٧ درصد و "انار" با ٦.٥ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "پرتقال" با ٩.٩- درصد و "موز" با ٢.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سیب‌زمینی" با ٢٤¡٢ درصد، " گوجه فرنگی" با ٧.٦ درصد و "پیاز" با ٥.٩ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ٢٣.٨- درصد و "فلفل دلمه‌ای" با ١٤.٣- و "کدو‌سبز" با ٧.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "رب گوجه فرنگی" با ٩¡٠ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٥.٥ درصد است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر