|
کدخبر: 227616

لطفا نگذارید آهن ارزان شود

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز با اشاره به تداوم روند کاهش قیمت آهن در بازار گفت: اگر قیمت آهن به صورت پیوسته کاهش یابد، علاوه بر ایجاد تورم در دیگر بازارها، باعث فراهم شدن شرایط قاچاق آهن به کشورهای همسایه می‌شود.

رضا نادری درباره وضعیت بازار آهن در اهواز اظهار کرد: سرمایه‌ها به دلیل اعمال کردن سامانه‌های مختلف برای کنترل بازار آهن، از این بازار خارج شده و سمت دیگری سوق پیدا کرده است.

وی افزود: متاسفانه پس از خروج سرمایه‌ها از بازار آهن، بازار ارز اولین هدف برای ورود نقدینگی قرار گرفت و با این روال، پس از اشباع شدن بازار ارز، سرمایه‌ها به بازار طلا و در آخر به بازار مسکن روانه خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز با اشاره به تداوم روند کاهش قیمت آهن گفت: اگر قیمت آهن به صورت پیوسته کاهش یابد، به غیر از ایجاد تورم در دیگر بازارها، باعث فراهم شدن شرایط قاچاق آهن به کشورهای همسایه می‌شود.

نادری تصریح کرد: تقاضا در بازار آهن به میزان نرمال است اما به دلیل خروج سرمایه‌گذاران از این بازار، قیمت آهن رو به کاهش قرار گرفته و شرایط را رو به بحران برده است.

 وی با اشاره به قیمت آهن عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم آهن از ۱۷ هزار و ۵۰۰ در دو ماه گذشته، به هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده و روانه شدن سرمایه‌ها به سمت بازارهای دیگر از جمله بازار مسکن، قیمت مسکن تا شب عید و یا در سال آینده، قطعا دچار افزایش خواهد شد.

نادری گفت: پس از افزایش قیمت مسکن، تقاضا برای پیش فروش واحدهای مسکونی افزایش می‌یابد که این موضوع باعث افزایش نیاز به مصالح ساختمانی و در نتیجه افزایش قیمت این اقلام از جمله آهن می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر