|
کدخبر: 227575

ارز دولتی نهاده های دامی حذف شد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از حذف ارز ۴۲۰۰ برای نهاده های دامی از اول دی ماه خبر داد.

مجید موافق قدیری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در نامه‌ای به اعضای خود، از حذف ارز ترجیحی از اول دی ماه خبر داد و گفت: نرخ ارز تخصیصی جهت واردات نهاده‌های دامی بر مبنای ارز نیمایی (٢۴٠١٩٠ ریال) محاسبه می شود و وزارت جهاد کشاورزی از اول دی ارائه لیست و معرفی واردکنندگان کالاهای اساسی را برای دریافت ارز ۴۲۰۰تومانی به بانک مرکزی متوقف می کند.

وی اضافه کرد : محاسبه محموله های روی آب و تخلیه نشده هم با ارز ترجیحی انجام می شود. ضمن اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی سهمیه دام عشایر و روستایی و همچنین پرورش دهندگان طیور در سامانه بازارگاه تا آخر آذر تامین و تدارک دیده شده است تا نگرانی تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران همچنین درباره اینکه وضعیت بازار محصولات پروتئینی با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی چگونه خواهد بود و دولت چه تدبیری برای مدیریت بازار این محصولات اندیشیده است، گفت: یکی از اقدامات بر این صورت است که شرکت های مباشر وزارت جهاد کشاورزی یعنی شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام با حجم انبوه ذخایری که تامین کرده اند کالاهای خود را به قیمت تمام شده نیمایی (قیمت حاشیه ی بازار) به بازار عرضه کنند.وی توضیح داد: براین اساس تمام واردکنندگانی که ارز دولتی گرفته و کالا وارد کرده اند اما کالای خود را به بازار عرضه نکرده اند و محصول وارداتی آنها در انبار است، مکلف شده اند محموله های خود را به مباشرین تحویل دهند تا تحت نظارت آن ها توزیع شود. همچنین این افراد با پرداخت مابه التفاوت مجاز به عرضه کالای خود به قیمت تمام شده نیمایی در بازار هستند.

لازم به ذکر است قرار است امروز اول دی ماه جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره انجمن توزیع‌کنندگان نهاده و معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی جهت بررسی آینده توزیع نهاده در کشور برگزار شود.

منبع: صدای بورس

ارسال نظر