|
کدخبر: 216598

بیانیه ی اتاق اصناف در حمایت از سیاست های اقتصادی دولت

اتاق اصناف تهران با صدور بیانیه‌ای در حمایت از سیاست‌های اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت معیشت و رفع دغدغه اقتصادی مردم، از بهره‌گیری...

اصناف بیانیه ی اتاق اصناف در حمایت از سیاست های اقتصادی دولت

اتاق اصناف تهران با صدور بیانیه‌ای در حمایت از سیاست‌های اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت معیشت و رفع دغدغه اقتصادی مردم، از بهره‌گیری تمامی ظرفیت‌ها و نقش آفرینی مضاعف اتاق اصناف تهران در مدیریت و تنظیم بازار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی خبر داد و خواستار حضور اتاق اصناف تهران در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور شد.

 متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اهتمام رئیس جمهور و اولویت دولت سیزدهم در مدیریت و تنظیم بازار کشور، اتاق اصناف تهران به نمایندگی از خانواده بزرگ اصناف و بازاریان تهران ضمن حمایت از سیاست های اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت معیشت و رفع دغدغه اقتصادی مردم، اعلام می‌کند که اصناف و بازاریان به ویژه در تهران به عنوان قلب اقتصادی کشور همواره در تمامی عرصه‌ها در خط مقدم خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

تامین مایحتاج و کالاهای اساسی مردم همواره دغدغه اصلی اصناف است و مدیریت و توزیع کالا و خدمات در سطح کشور توسط شبکه مویرگی گسترده و ریشه‌دار اصناف در روزهای سخت اقتصادی شیوع ویروس کرونا خود گویای این امر است.

شرایطی که اکنون در بازار شاهد هستیم، نتیجه رویه اشتباه دولت‌های قبل و تصمیم گیری بدون حضور بخش خصوصی به ویژه اصناف در حوزه مدیریت بازار است. از رئیس جمهور خواستاریم تا در ادامه رویکرد مردمی دولت سیزدهم و با توجه به اهمیت و جایگاه اصناف به عنوان مهم‌ترین و مردمی‌ترین رکن اقتصادی کشور، با دعوت و حضور اصناف در تصمیم گیری‌های اقتصادی به ویژه در تنظیم بازار شاهد مدیریت هرچه بهتر و افزایش رضایتمندی مردم عزیزمان باشیم.

امروز در حوزه مدیریت و تنظیم بازار شاهد دو موضوع گرانی و گرانفروشی هستیم. اصناف به عنوان حلقه آخر توزیع هیچ نقشی در گرانی کالاها ندارند و ستاد تنظیم بازار کشور باید برای کنترل گرانی در راستای ثبات قیمت ارز، تامین مواد اولیه تولید با قیمت و کیفیت مناسب، اختصاص بسته‌های حمایتی به تولیدکنندگان جهت کاهش سایر هزینه‌های تحمیلی به تولید و اعلام نرخ نهایی و مصوب کالاهای اساسی گام بردارد.

در خصوص گرانفروشی در بازار نیز قطعا اتاق اصناف تهران و اتحادیه های صنفی تهران به عنوان متولی نظارت بر فعالیت اصناف تهران با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و حضور بیش از پیش و با نقش آفرینی مضاعف در حوزه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی گام برمی‌دارد و نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می‌نمایند.

در پایان با عنایت به جایگاه مهم و تاثیرگذار اصناف و بازار تهران در تامین و توزیع کالا در سراسر کشور، خواستار حضور اتاق اصناف تهران در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور جهت انتقال بهتر مشکلات و اثربخشی هرچه بیشتر تصمیمات در حوزه مدیریت و تنظیم بازار هستیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها