|
کدخبر: 215982

بازار لوازم خانگی چه کمبودی دارد؟

معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل روز صنعت لوازم خانگی که به میزبانی انجمن صنفی لوازم خانگی برگزار شد، از رشد ۱۱درصدی تولید صنعت لوازم‌خانگی بزرگ در سال جاری خبرداد.

مهدی صادقی نیارکی گفت: صنعت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۶ حدود یازده میلیون دستگاه تولید داشت که این یازده میلیون دستگاه عمدتا تحت لیسانس برندهای خارجی در کشور تولید می‌شدند و بعد از اعمال محدودیت‌ها این رقم به هشت میلیون دستگاه در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به تکیه برتوان داخلی و توسعه ظرفیت برندهای ملی افزود: در سال‌های قبل خود باوری و نگاه به ظرفیت‌های درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال ۱۳۹۹ عدد تولید ما به ۱۵ میلیون دستگاه در سال رسید؛ امسال نیز تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه برنامه ریزی شده که خوشبختانه با رصدی که بر وضعیت تولید لوازم خانگی بزرگ انجام شده طی شش ماه حدود یازده درصد رشد تولید در لوازم خانگی بزرگ را شاهد هستیم و در کنار آن شاهد افزایش سرمایه گذاری در این بخش از سوی بنگاه‌های فعال هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: لازم است نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف کنند گان به لحاظ قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود.

صادقی نیارکی در پایان گفت: سرمایه گذاری‌های زیادی در این حوزه طی دو سال گذشته هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها اتفاق افتاده که این اقدام بسیار اقدام مبارکی است و می‌بایست تداوم یابد.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر