|
کدخبر: 196123

قیمت کیک و بیسکوییت هم افزایشی شد+آخرین جزییات

بیسکوییت و کیک زمانی ارزان‌ترین خوراکی برای میان‌وعده و پذیرایی محسوب می‌شد و در سوپرمارکت‌ها با ۲۰۰ تومان هم می شد بیسکوییت خرید، اما تورم و گرانی به‌ویژه در یک‌ سال اخیر قیمت این محصول را نیز به‌ شدت افزایش داده و تقریبا هر ماه شاهد روند افزایشی قیمت‌ها هستیم.

قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی بسته‌های بیسکوییت پذیرایی، حالا به بالای ۳۰ هزار تومان رسیده که کاهش تقاضا برای این محصول را به‌دنبال داشته است. کاهشی که البته مختص امسال نیست و سال گذشته هم سوپرمارکت‌ها از پایین آمدن آمار فروش حتی تا ۵۰ درصد سال ۹۸ می‌گفتند.

اما برای بیسکوییت‌های کوچک‌تر و یک‌نفره شرایط هنوز کمی بهتر است، اگرچه در بین آنها هم افزایش تدریجی قیمت و کاهش وزن محصول، کاملا محسوس است. بیسکوییت ساقه ‌طلایی، برند مینو که تا سال گذشته ۳ هزار تومان بود حالا ۶ هزار تومان فروخته می‌شود و برای دیگر انواع بیسکوییت هم افزایش قیمت با درصدهای مختلف رخ داده است.

یک‌ ماه پیش با درخواست تولیدکنندگان، قیمت انواع بیسکوییت و شکلات ۱۱ تا ۴۵ درصد افزایش یافت. افزایش بهای مواد اولیه تولید و بسته‌بندی از دلایلی بود که برای افزایش هزینه تولید و قیمت تمام ‌شده عنوان شد.

قیمت روغن و شکر از مهم‌ترین مواد اولیه تولید شیرینی‌ و شکلات، خرداد امسال رسما افزایش یافت. این رشد قیمت بر هزینه تولید محصولات پایین‌دستی تأثیر مهمی‌ داشته است. افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت نیز که اردیبهشت امسال اعلام شد با افزایش نرخ آرد بر قیمت نهایی کالاهای تولیدی صنایع وابسته شامل صنعت ماکارونی، شیرینی و بیسکوییت نقش افزایشی داشته.

تولید شیرینی، شکلات و البته بیسکوییت در بیش از یک‌دهه گذشته در کشور رشد قابل ملاحظه‌ای به‌لحاظ کمی ‌و کیفی داشته و تنوع محصولات موجود در بازار موید این موضوع است. بسیاری از محصولات در این حوزه با نگاه صادراتی و سلامت محور تولید می‌شود و نه‌تنها تقاضای بازار مصرف داخلی را با انواع سلیقه‌ها پاسخگو است بلکه توان رقابت با محصولات خارجی را هم دارد.

قیمت-کیک-بیسکوییت

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها