|
کدخبر: 194312

چرا افزایش قیمت هویج رکورد زد؟

مصرف هویج در روزهای کرونایی سیر صعودی داشته و همین امر باعث شده است قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار به کیلویی ۳۰ هزار تومان هم برسد.

تولید هویج محدود است اما تقاضا برای این محصول در روزهای کرونایی در چند هفته گذشته سیر صعودی داشته است، به‌طوری‌که اگر در هفته‌های قبل این محصول ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شد، اکنون به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد درباره اینکه آیا قیمت این محصول باتوجه‌به این روند صعودی متعادل خواهد شد یا نه، گفت: تولید هویج مانند سال‌های قبل هیچ تغییری نکرده است و روال تولید معمول خودش را داشته است؛ اما اکنون با تقاضای زیاد این محصول در روزهای اوج کرونا در همه نقاط کشور روبه‌رو هستیم که همین امر باعث شده است قیمت این محصول روند صعودی طی کند.

به‌گفته مصدق، اکنون در هر خانواده‌ای یکی‌دو مریض کرونایی وجود دارد و خانواده‌ها معمولا برای آن‌ها زیاد هویج می‌خرند. مغازه‌دار هویج را از میادین تره‌بار کیلویی ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان می‌خرد که اگر سود مغازه‌دار را در نظر بگیریم، باید کیلویی ۴۰ هزار تومان عرضه شود، اما از این مبلغ کمتر عرضه می‌شود. خرید هویج از سوی فروشنده از میادین تره‌بار ضرر است، به این دلیل که اگر کیسه‌ای بخرد، بخشی از آن هویج خراب و شکسته‌شده است که باید با قیمت کمتری آن را بفروشد. اما چون تقاضا برای این محصول زیاد است، فروشنده هم مجبور است آن را عرضه کند، وگرنه آن‌چنان سودی در خرده‌فروشی هویج نیست.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد درباره قیمت سایر میوه‌ها در بازار گفت: به‌دلیل کم‌آبی و خشک‌سالی، میوه‌ها نسبت به سال‌های قبل کیفیت مطلوبی ندارند و اینکه بخشی از محصول هم به ثمر نمی‌رسد. همین موضوع باعث شده است میوه‌ها نسبت به سال قبل گران‌تر شوند و احتمال کمی وجود دارد که قیمت میوه کم شود. مصرف و تقاضای میوه‌هایی مثل هویج و سیب و پرتقال به‌دلیل شیوع کرونا بیشتر شده و ممکن است در ماه‌های آینده قیمت آن به حالت قبل برگردد. اکنون در بازار هم میوه ارزان، هم با قیمت متوسط و هم گران موجود است و مصرف‌کننده متناسب با توان مالی‌اش خرید می‌کند.

 

 

منبع: شهرآرا نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها