|
کدخبر: 192693

اختصاصی گسترش نیوز:

لیست بهترین گوشی‌های ۵G + قیمت

سرعت بسیار بالای داده ۵G فقط برای افراد ثروتمند محدود نیست و ما اکنون می‌بینیم که این سرویس در گوشی‌های بسیار مقرون به صرفه تری در دسترس است!

اصناف لیست بهترین گوشی‌های ۵G + قیمت

آن چیزی که زمانی رویایی دور به نظر می‌رسید اکنون به حقیقت پیوسته و همه گوشی‌های برتر عرضه شده در سال گذشته از جمله سری iPhone ۱۲ و Galaxy S۲۱ سامسونگ به طور کامل فعال شده‌اند تا از فناوری ۵G استفاده کنند.

اگرچه این فناوری کامل جایگزین ۴G نشده ولی مشخص است که نسل بعدی اتصال تلفن همراه از تکنولوژی ۵G استفاده خواهد کرد. ۵G با سرعت بالایی کار می‌کند به همین جهت بسیاری از صنایع  مثل هواپیماهای بدون سرنشین و اتومبیل‌های خودران از این شبکه جدید سود خواهند برد.

این فناوری در جهان رشد گسترده ای داشته ولی هنوز در همه جا نیست. بنابراین قبل از اینکه پول خود را بر روی یک تلفن مجهز به ۵G خرج کنید مطمئن شوید که این سرویس در کشور شما در دسترس باشد یا حداقل به زودی دکلش را در منطقه شما قرار خواهند داد.

هر چند به خاطر داشته باشید که یک تلفن ۵G همچنان در شبکه ۴G معمولی کار می‌کند پس حتی اگر در منطقه ۵G نیستید، از خرید تلفن ۵G نترسید. احتمالا در سال‌ها آینده در مکان سکونت شما هم این فناوری قابل استفاده می‌شود.

بهترین گوشی‌های ۵G

در مقایسه تمام گوشی‌های اولیه ۵G اپل و همچنین آخرین مدل های Galaxy S۲۱ به این نتیجه رسیدیم که iPhone ۱۲ Pro Max بهترین تلفن ۵G است. این گوشی نه تنها یک صفحه نمایش همه جانبه را ارائه می‌دهد بلکه در بین مدل‌های iPhone ۱۲ طولانی ترین زمان استفاده بدون شارژ دوباره را دارد.

iPhone ۱۲ Pro و iPhone ۱۲ هم گوشی‌های خیلی خوبی هستند که بسیاری از ویژگی‌های عالی Pro Max از جمله پشتیبانی گسترده ۵G را ارائه می‌دهد. این دو مدل در بازار با قیمت کمتری ارائه می شوند.

۵جی

اگر Android را به دستگاه‌های iOS ترجیح می‌دهید، Galaxy S۲۱ Ultra یا Galaxy Note ۲۰ Ultra توصیه می‌شود. هر دو گوشی با شبکه ۵G کار می‌کنند و دارای صفحه نمایش بزرگ OLED هستند. S۲۱ Ultra در نگهداری شارژ کمی بهتر عمل می کند. سایر پرچمداران سامسونگ، از جمله Galaxy S۲۱ Plus با هزینه ای کمتر، سازگاری ۵G را ارائه می‌دهند.

بهترین گوشی‌های ۵G که می‌توانید درحال‌حاضر خریداری کنید

۱. iPhone ۱۲ Pro Max

1

قیمت: ۳۸،۵۰۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ

پردازنده: A۱۴ Bionic

اندازه: ۶.۳۳ x ۳.۰۷ x ۰.۲۹ اینچ

 عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۱۰: ۵۳۵

شبکه‌های پشتیبانی شده: AT&T، T-Mobile Verizon

+صفحه نمایش ۶.۷ اینچی فراگیر

+عملکرد برتر

+عمر باتری جامد

-شارژ جداگانه فروخته می‌شود

-یک مقدار سنگین و حجیم

بهترین گوشی ۵G است که می‌توانید بخرید و این فقط به این دلیل نیست که iPhone ۱۲ Pro Max از باندهای ۵G زیادی پشتیبانی می‌کند. به لطف باتری بزرگ این تلفن می‌توانید برای مدت طولانی از این سرعت‌ها لذت ببرید. حالت داده هوشمند اپل همچنین می‌تواند به شما در صرفه جویی کمک کند زیرا هنگام انجام کارهای کمتر فشرده (مانند پخش موسیقی با صفحه خاموش) به طور خودکار بین ۵G و ۴G جابه‌جا می‌شود.

این گوشی با صفحه نمایش بزرگ و نمایش OLED درخشان و فراگیر ۶.۷ اینچی خود که برای پخش ویدئو و نشان دادن عکس هایی که با دوربین‌های ستاره‌ای Pro Max می‌گیرید ایده آل است. دوربین اصلی دارای پیکسل‌های بزرگ ۱.۷μm است که تا ۸۷٪ عملکرد نور کم را افزایش می‌دهد و برای نزدیک شدن به سوژه خود، بزرگنمایی تله فوتو ۲.۵x دریافت می‌کنید. یک صفحه نمایش سرامیکی شیلد محکم، یک سیستم شارژ بی‌سیم MagSafe و یک تراشه فوق سریع A۱۴ Bionic را اضافه کنید و یک تلفن ۵G واقعاً عالی و مطمئن در آینده داشته باشید.

۲. Samsung Galaxy S۲۱ Ultra

2

قیمت: ۲۸،۲۵۹،۰۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۸ اینچ

پردازنده: Snapdragon ۸۸۸

اندازه: ۶.۵ x ۲.۹۷ x ۰.۳۵ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۱۱: ۲۵۵

شبکه‌های پشتیبانی شده از AT&T، T-Mobile، Verizon

+صفحه نمایش ۶.۸ اینچی AMOLED پویا

+عمر باتری خوب

+پشتیبانی از قلم S Pen

-دارای شارژر در جعبه

-فاقد شکاف کارت microSD

سامسونگ گلکسی S۲۱ از نخستین دستگاه هایی است که از چیپ جدید Qualcomm Snapdragon ۸۸۸ استفاده می‌کند، به این معنی که هر یک از سه گوشی جدید-Galaxy S۲۱، Galaxy S۲۱ Plus و Galaxy S۲۱ Ultra-از هر شبکه ۵G موجود پشتیبانی می‌کند. از بین سه مدل Galaxy S۲۱ Ultra بهتر است چون با اینکه ارزان تر از مدل S۲۰ مشابه سال گذشته هزینه دارد باز هم مدت بودن آن با شارژ بسیار طولانی است.

این گوشی با کیفیت یک گزینه مناسب تلفن ۵G است. صفحه نمایش گسترده S۲۱ Ultra و پشتیبانی از قلم S Pen از دیگر مزایای این محصول است.

۳. iPhone ۱۲ Pro

3

قیمت: ۳۱،۱۰۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ

پردازنده: A۱۴ Bionic

اندازه: ۵.۷۸ x ۲.۸۲ x ۰.۲۹ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۹: ۰۶۵G

+پشتیبانی گسترده ۵G

+بهترین دوربین در کلاس

+تراشه A۱۴ Bionic سایر گوشی‌ها را از بین می‌برد

-۵G به عمر باتری ضربه می‌زند

-دارای شارژر همراه گوشی

یکی از بدی‌های این گوشی این است که هنگام اتصال به شبکه سریعتر ۵G، شارژ بیشتری مصرف می‌کند اما اپل تعدادی ویژگی دیگر اضافه کرده است که این تلفن ۵G را بسیار جذاب می‌کند مثل پردازنده قدرتمند A۱۴ که از هر چیپ موجود در آن بهتر عمل می‌کند.

iPhone ۱۲ Pro همچنین دارای ویژگی هایی است که در کل آن را به یک گوشی عالی تبدیل می‌کند. سه دوربین عقب این گوشی توسط یک سنسور LiDAR تقویت شده‌اند و عکس بسیار خوبی می‌توان با آن گرفت. سیستم شارژ جدید MagSafe این گوشی باعث می‌شود تا باتری آیفون ۱۲ پرو را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.

۴. Samsung Galaxy Note ۲۰ Ultra

4

قیمت: ۲۳،۲۰۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۹ اینچ

پردازنده: Snapdragon ۸۶۵ Plus

اندازه: ۶.۴۸ x ۳.۰۴ x ۰.۳۲ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۱۰: ۱۵۵

شبکه‌های پشتیبانی شده از AT&T، T-Mobile، Verizon

+پخش بازی‌های Xbox

+عمر باتری خوب

+صفحه نمایش پویا ۱۲۰ هرتز

-گران

برآمدگی دوربین بزرگ در پشت

Galaxy Note ۲۰ Ultra صفحه نمایش بزرگی دارد. این گوشی ۶.۹ اینچی با هر شبکه ۵G موجود کار می‌کند و صفحه نمایش پویای ۱۲۰ هرتز آن باعث پیمایش روان تر و اجرای بازی‌های همه جانبه می‌شود.

این جنبه گیم نوت ۲۰ اولترا است که آن را به یکی از بهترین گوشی‌های ۵G تبدیل کرده است و نه فقط به این دلیل که از چیپ قدرتمند Snapdragon ۸۶۵ Plus استفاده می‌کند. Galaxy Note ۲۰ Ultra با جریان بازی xCloud مایکروسافت کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد بیش از ۱۰۰ بازی Xbox را بر روی گوشی خود بازی کنید. با اتصال ۵G، بازی با گیم پلی باید لذت بخش باشد.

شما برای Galaxy Note ۲۰ Ultra کمی بیشتر از برخی دیگر از گوشی‌های ۵G سامسونگ مانند Galaxy S۲۰ Plus هزینه خواهید کرد.

۵.  iPhone ۱۲ miniA

5

قیمت: ۲۴،۲۴۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۵.۴ اینچ

پردازنده: A۱۴ Bionic

اندازه: ۵.۱۸ x ۲.۵۳ x ۰.۲۹ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۷: ۲۸۵G

شبکه‌های پشتیبانی شده: AT&T، T-Mobile Verizon

+مناسب برای دوستداران تلفن‌های کوچک

+دوربین دوگانه قابل حمل

+پشتیبانی جامع از ۵G

کوتاهترین عمر باتری در هر مدل آیفون ۱۲

-فقط ۶۴ گیگابایت حافظه برای شروع

آیفون ۱۲ مینی دارای یک صفحه نمایش ۵.۴ اینچی OLED جمع و جور است. با اینکه این گوشی واقعاً کوچکتر از iPhone SE اپل است اما هنوز هم می‌تواند به هر نوع شبکه ۵G-حتی برج‌های ۵G مبتنی بر mmWave ورایزون متصل شود.

با آیفون ۱۲ مینی، پردازنده برتر A۱۴ Bionic اپل و همچنین تنظیمات دوربین مشابه در آیفون ۱۲ را دریافت خواهید کرد، این یعنی که می‌توانید از کوچکترین آیفون اپل انتظار عکس‌های عالی داشته باشید.

۶. iPhone ۱۲

6

قیمت: ۲۴،۹۰۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ

پردازنده: A۱۴ Bionic

ندازه: ۵.۷۸ x ۲.۸۱ x ۰.۲۹ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۸: ۲۵۵

شبکه‌های پشتیبانی شده: AT&T، T-Mobile Verizon

+پوشش جامع ۵G

+طراحی عالی با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی

+عملکرد چشمگیر

-تنها ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مدل اصلی

-۵G می‌تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد

اگر نمی‌خواهید هزینه تلفن ۵G را پرداخت کنید، iPhone ۱۲ یک پیشنهاد جذاب است. این گوشی بسیاری از ویژگی هایی را که مدل Pro اپل را بسیار جذاب می‌کند داد؛ پردازنده سریع A۱۴ Bionic، صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED و اتصال ۵G با تقریباً هر شبکه‌ای که فکر می‌کنید.

همانطور که در مورد iPhone ۱۲ Pro، اتصال ۵G به باتری آیفون ۱۲ فشار می‌آورد این مدل هم همین ایراد را دارد. آیفون ۱۲ مجهز به حالت هوشمند اطلاعات است تا بسته به اینکه آیا دستگاه واقعاً به سرعت اضافی نیاز دارد یا خیر، بین LTE و ۵G جابه‌جا شود.

۷. OnePlus ۹ Pro

۷

قیمت: ۲۲،۹۰۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ

پردازنده: Snapdragon ۸۸۸

اندازه: ۶.۴ ۲. ۲.۹ ۰.۳ ۰.۳۴ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۱۰: ۴۰۵G

شبکه‌های پشتیبانی شده: T-Mobile، Verizon (کم باند)

+صفحه نمایش زیبا ۱۲۰ هرتز

+عملکرد عالی

+شارژ سریع سیمی و بی‌سیم دیوانه کننده

-با AT&T ۵G کار نمی‌کند

OnePlus ۹ Pro دارای دو ویژگی اتصال ۵G و صفحه نمایش که می‌تواند نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را برای پیمایش روان تر و بازی‌های همه جانبه ارائه دهد است. هر دو می‌توانند مقدار زیادی باتری مصرف کنند، اما OnePlus ۹ Pro اینطور نبود و شارژخود را طولانی مدت سیو می‌کند.

این به این دلیل است که OnePlus ۹ Pro دارای یک صفحه نمایش با طراوت پویا است که سرعت آن را برای فعالیت‌های ایستا تا ۱ هرتز تنظیم می‌کند، تنها زمانی که از صفحه‌ای با طراوت سریعتر بهره‌مند می‌شوید به ۱۲۰Hz می‌رسد. و هنگامی که زمان شارژ فرا می‌رسد، OnePlus ۹ Pro استاندارد شارژ سریع را به صورت بی‌سیم و با اتصال سیمی تعیین می‌کند.

۸. Samsung Galaxy S۲۱ Plus

8

قیمت: ۲۲،۱۰۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ

پردازنده: Snapdragon ۸۸۸

اندازه: ۶.۳۶ x ۲.۹۸ x ۰.۳۱ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۹: ۴۱ (تطبیقی) / ۹: ۵۳ (۶۰ هرتز)

شبکه‌های پشتیبانی شده: AT&T، T-Mobile، Verizon

+صفحه نمایش دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است

+قابلیت بزرگنمایی چشمگیر

+پشتیبانی از انواع شبکه‌های ۵G

+طراحی زیبا

-بنابراین عمر باتری

Galaxy S۲۱ Plus بااینکه ارزان تر از نسخه قبلی خود است قابلیت‌های خیلی خوبی دارد. این یک تلفن بزرگ و زیبا با صفحه نمایش فوق العاده ۱۲۰Hz و بهترین پردازنده Qualcomm است.

Galaxy S۲۱ Plus مدل ۱۲۸ گیگابایتی با اینکه فاقد برخی از ویژگی‌های بزرگ Galaxy S۲۱ Ultra باشد، به عنوان یک تلفن ۵G، شما آخرین مودم ۵G Qualcomm X۶۰ را دارید و می‌توانید به ۵G دسترسی پیدا کنید.

۹. Galaxy A۳۲

9

قیمت: ۷،۹۰۰،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۵ اینچ

پردازنده: ابعاد ۷۲۰

اندازه: ۶.۴۶ ۳. ۳.۰۰ ۰. ۰.۳۶ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۱۱: ۳۹ (تطبیقی)، ۱۲: ۲۲ (۶۰ هرتز)

شبکه‌های پشتیبانی شده: AT&T، T-Mobile، Verizon

+چهار سال وصله‌های امنیتی

+عمر باتری عالی

+نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز

-صفحه نمایش+ HD+

به عنوان یک گوشی‌ای که از شبکه‌های ۵G پشتیبانی شده، این گوشی نسبتا نرخ مناسبی دارد و کارکرد آن به قیمتش می‌ارزد. یک شکایت عمده علیه Galaxy A۳۲ که به این دستگاه وارد می‌شود آن است که در اندازه ۶.۵ اینچ، این تراکم پیکسلی پایینی دارد و اگر به اندازه کافی به آن نگاه کنید، می‌توانید آن را به وضوح مشاهده کنید.

از خوبی‌های این گوشی دوربین‌های آن است که عالی عمل می‌کنند. اگر به گوشی نسبتا ارزان ۵G در نیاز دارید، Galaxy A۳۲ را بگیرید.

۱۰. Google Pixel۴a

10

قیمت: ۲۰،۳۷۹،۰۰۰ تومان

اندازه صفحه نمایش: ۶.۲ اینچ

پردازنده: Snapdragon ۷۶۵G

اندازه: ۶.۱ x ۲.۹ x ۰.۳ اینچ

عمر باتری (ساعت: دقیقه): ۸: ۱۳۵G

 شبکه‌های پشتیبانی شده: AT&T، T-Mobile و Verizon

شما در این گوشی تازه‌سازی ۹۰ هرتز را که در صفحه نمایش Pixel ۵ یافت می‌شود دریافت نمی‌کنید اما برای ویژگی هایی که مانند دوربین هایی با عملکرد بالا اهمیت دارد Pixel ۴a ۵G پرچمدار گوشی‌های گوگل است.

دوربین‌های Pixel ۴a ۵G دقیقاً مشابه دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و لنز زاویه فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی است که در Pixel ۵ یافت می‌شود. نرم افزار‌ها نیز یکسان است، بنابراین ویژگی‌های نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی را که گوگل را تنظیم می‌کند دریافت خواهید کرد.

این گوشی‌ها بهترین هایی بودند که فناوری ۵G می‌تواند ارائه کند اما این دلیل نمی‌شود که دیگر گوشی هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند بد باشند. در ادامه لیستی از گوشی‌های ۵G شیائومی را آوردیم که برخی از آنها به علت قیمتشان مقرون به صرفه تر هستند.

گوشی‌های ۵G شیائومی

شیائومی

Xiaomi Mi ۱۰

قیمت: ۱۸،۶۰۰،۰۰۰ تومان

Xiaomi Mi ۱۰T Pro

قیمت: ۱۳،۷۰۰،۰۰ تومان

Xiaomi Mi ۱۰T

قیمت: ۱۰،۸۰۰،۰۰۰ تومان

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها