|
کدخبر: 190157

اتفاقی عجیب در بازار میوه!

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید از جمله حمل و نقل، قیمت میوه نسبت به سال قبل، چند برابر گران شده است.

اصناف اتفاقی عجیب در بازار میوه!

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به دلایل گرانی میوه در بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید همچون بذر، حمل و نقل، کارگر و... قیمت میوه نسبت به سال قبل چند برابر گران شده است.

هزینه‌های بالای حمل و نقل علت اصلی گرانی میوه

او قیمت هر کیلو انجیر سیاه را ۵ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو انگور رطبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلبالو ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلو زرد ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، آلو سیاه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، توت فرنگی کرمان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، زردآلو ارومیه ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو شلیل شبرنگ با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هلو انجیری ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، هلو پیش رس ۸ تا ۱۵ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۹ هزار تومان، طالبی ۵ تا ۷ هزار تومان و هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

قیمت میوه های وارداتی مناسب تر از میوه های داخلی؛ قیمت هر کیلو موز ۲۵ هزار تومان

او قیمت کنونی هر کارتن ۶ تایی آناناس را ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انبه ۳۰ تا

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت کنونی هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۱ هزار تومان، بامیه ۸ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز شیری ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز نو ۲ تا ۴ هزار تومان، پیاز زرد ۳ تا ۵ هزار تومان، سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار تومان، سیرخشک ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان، غوره آبگیری ۶ تا ۹ هزار تومان، غوره عسگری ۸ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۹ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۹ تا ۱۳ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۸ تا ۱۳ هزار تومان و فلفل شیرین شمال ۸ تا ۱۳ هزار تومان است.

او ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کدومسمایی ۴ تا ۶ هزار تومان، کرفس ۴ تا ۶ هزار تومان، کلم سفید ۴ تا ۶ هزار تومان، کلم قرمز ۵ تا ۷ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۱۰ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۹ هزار تومان، لوبیا سبز ۹ تا ۱۳ هزار تومان، لیموترش سنگی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان و هویج ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی حداکثر ۳۵ درصد در مغازه‌های سطح شهر باید عرضه شود.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو سبزی خوردن را ۵ تا ۷ هزار تومان و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

او ادامه داد: امسال قیمت میوه تا حد انتظارات ما ارزان نشد و اعضای ما هم به عنوان خریداران بزرگ از قیمت‌های بالا رنج می‌کشند.

کارگر در پایان تصریح کرد: امسال قیمت میوه‌های تولید داخل بالاتر از میوه وارداتی بود که امیدواریم شرایط تا پایان فصل به گونه‌ای باشد که قیمت در همین حد بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نعمت ارسالی در

    سلام
    نرخ واقعی میوه در بازار خصوص ا در میادین میوه وتره بار دولتی این نرخه ایی که ایشان اعلام کردند نیست
    بند ه بعنوان یک شهروند از چندین باغدار پرس و جو کردم
    میوه بهاره از 6تا 8هزارتو مان فروخته میشه و اگر با جت شخصی هم به م یادین میوه وتره بار برسه هرکیلو 10هزارتو مان تمام میشه --پس چرا کیلویی 40تا 80هزا رتومان برخی از این میوه های داخلی فروش م یرفتند و میروند - قطعا خود شما میدانید و لی عجیب است از رو نمیروید!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!؟

  • ناشناس ارسالی در

    خدا کمکتون نکنه مردم باید آه بکشن از اینکه نمیتونن بخرن دردتان زی
    اد سفرتون خالی

ارسال نظر