|
کدخبر: 189423

چطور مرغ پستی دریافت کنیم؟

بازار مرغ این روزها با شهروندان سَر سازگاری ندارد، برای چندمین بار متوالی از یکسال گذشته بازار مرغ در چهارمحال و بختیاری دچار التهاب شد و مردم مجددا برای تامین این کالا دچار مشکل شدند، باتوجه به گرانی گوشت قرمز و ماهی عموما مردم مرغ را جایگزین این دو ماده پروتئینی بر سر سفره خود کرده‌اند و در برابر کمبود این کالا جایگزینی وجود ندارد.

اصناف چطور مرغ پستی دریافت کنیم؟

در ماه‌های گذشته شاهد تشکیل صف‌های طولانی برای خرید مرغ بودیم، این مسئله گلایه بسیاری از شهروندان را در پی داشت، عموما عامل گرانی مرغ در بازار کمبود نهاده، کاهش جوجه‌ریزی، تعطیلی برخی از مرغداری‌ها به‌علت مشکلات، خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری و... عنوان می‌شد.

در دوماه گذشته آرامش نسبی بر بازار مرغ در چهارمحال و بختیاری حاکم بود، اما مجددا از هفته اخیر عرضه این کالا به مشکلاتی مواجه شده است، این در حالی است که مسئولان سازمان جهادکشاورزی معتقدند که کمبودی در تولید مرغ در استان وجود ندارد و حتی تولید بیش از نیاز است.

مرغ تولیدی از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود

سام مردانی- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرغ در استان بیش از نیاز در حال تولید است، اظهار کرد: دو روز گذشته حدود ۱۲۰ تن مرغ در استان کشتار شد، این در حالی است که نیاز روزانه به مرغ در استان حدود ۷۰ تن است.

وی با بیان اینکه کشتار روزانه مرغ در چهارمحال و بختیاری بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن است، عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی کمبود مرغ در بازار ضعف نظارت در توزیع است.

مردانی عنوان کرد: مرغ تولیدی از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود، سازمان صمت متولی نظارت بر امر توزیع مرغ بوده و باید جلوی خروج مرغ از استان را بگیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر نهاده مورد نیاز مرغداران به‌صورت ۱۰۰ درصد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی یادآور شد: امروز نزدیک به ۱۱۷ تن مرغ در سه کشتارگاه چهارمحال و بختیاری کشتار و برای عرضه تحویل شده است.

مرغ در فروشگاه‌ها موجود است/ هیچ مرغی از استان خارج نمی‌شود

غلامرضا قائدامینی- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کشتار حدود ۱۱۰ تن مرغ در چهارمحال و بختیاری مربوط به روز پنج‌شنبه است و برای روز جمعه کشتار انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: نیاز روزانه استان به مرغ بین ۷۰ تا ۸۰ تن است و این کشتار باید بر ای دو روز برنامه‌ریزی شود، عموما مصرف مرغ در روزهای تعطیل دو برابر است.

قائدامینی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغ به اندازه مورد نیاز در سطح فروشگاه‌های چهارمحال و بختیاری موجود است، گفت: اگر کشتار روزانه به زیر ۸۰ تن نرسد بازار مرغ دارای ثبات است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کمبود مرغ در بازار استان حل شده است، مقرر شد توزیع مرغ در شهرکرد در دو نوبت صبح و عصر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مرغی از استان خارج نمی‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر مرغ توسط اداره‌کل پست در استان توزیع می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر