|
کدخبر: 189151

ریزش قیمت میوه در راه است / منتظر باشید

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوانی عرضه میوه، قیمت در روز عید غدیر نوسان چندانی نداشته است.

اصناف ریزش قیمت میوه در راه است / منتظر باشید

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از ورود ۲۰ هزار تن بار در میدان مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد مصرف در روز عید، ۲۰ هزار تن ورودی بار میدان خریداری شده است.

وی افزود: با وجود فراوانی بار، قیمت میوه در میدان مرکزی برای عید مناسب بود، درحالیکه طی روزهای گذشته بازار کساد بود و تقاضای چندانی در بازار وجود نداشت.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو هلو در میدان مرکزی را ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو شلیل ۱۵ هزار تا ۲۰هزار تومان، سیب گلاب ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، سیب درختی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، خیار ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، آلبالو ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، گیلاس ۶۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان، انجیر قرمز ۳۰ هزار تومان و انجیر زرد ۳۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو آلو قطره طلا ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، آلو سانتریزه ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، انگور بی دانه ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار تومان و گلابی بیروتی ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

وی قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی را ۶ هزار تا ۷ هزار تومان و خربزه را ۷ هزار تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه زمان عرضه گیلاس به پایان خود رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر عرضه گیلاس محدود به فشم است و همین موضوع دلیل قیمت بالای آن در بازار است.

این مقام مسئول قیمت کنونی سیب زمینی را ۳ هزار تا ۴ هزار تومان و پیاز را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همه ساله در ایام‌محرم قیمت سیب زمینی و پیاز افزایش می یابد و امسال با ذخایر در انبارها پیش بینی می شود که قیمت، نوسان محسوسی نداشته باشد.

وی قیمت کنونی هر کیلو سبزی خوردن را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی جور ( پلو،آش،قورمه) را ۴ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه بازار میوه در ایام‌ محرم رونقی ندارد، بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که قیمت اقلام میوه و صیفی در ایام‌ محرم ۱۰ تا ۱۵ درصد بدلیل رکود بازار کاهش یابد.

وی قیمت کنونی هر کیلو موز را در میدان ۲۲ هزار تا ۲۴ هزار تومان و انبه را ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به باران های موسمی در هندوستان مقداری موز از بین رفته است و برنامه ریزی کرده ایم که از فیلپین و اکوادور وارد شود.

دارایی نژاد افزایش تقاضا برای خرید هویج در ایام‌کرونا را علت اصلی عرضه این محصول با قیمت ۱۲ هزار تومان در میدان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان تصریح کرد: از دولت جدید تقاضا داریم که واردات موز در قبال صادرات تمامی محصولات کشاورزی انجام شود و مختص صادرات سیب نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها