|
کدخبر: 188591

رهگیری محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر اصالت همه فراورده های آرایشی و بهداشتی وارداتی قابل رهگیری است، از شروع درج کد رهگیری روی فراورده های تولید داخل خبر داد.

دکتر محمود آل بویه با اشاره به توافق بین انجمن تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان غذا و دارو در خصوص درج کد رهگیری بر روی محصولات تولیدی، اظهار کرد: بر اساس این توافق درج کد رهگیری در سه فاز و به تدریج برای کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی انجام خواهد شد و مردم به راحتی می توانند کیفیت و اصالت فراورده ها را استعلام کنند.

وی افزود:  مقرر شد از پایان شهریور سال جاری، درج کد رهگیری در فاز اول روی انواع کرم پودر، پرایمر ها، بی‌بی کرم (BB cream)، سی‌إسی کرم ( CC cream)، عطریات و قرص ظرفشویی اجرایی شود.

بنابر اعلام وبدا، مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت استعلام اصالت فراورده های آرایشی و بهداشتی گفت: با درج کد رهگیری به راحتی می توان از طریق سامانه WWW.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ اصالت فراورده ها را استعلام و از تولید و توزیع محصولات تقلبی و قاچاق جلوگیری کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر