|
کدخبر: 180415

آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم + جزییات

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۳۱ هزار میلیارد ریال تا ۲۹ خرداد ماه خبر داد.

اصناف آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم + جزییات

سید محمد تقی طباطبایی گفت: از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم در ۲۹ استان با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال خریداری شده است.

طباطبایی اظهار کرد: بیشترین مقدار گندم در استان‌های خوزستان به مقدار یک میلیون و ۸۰ هزار تن، گلستان ۴۰۸ هزار تن و فارس ۳۰۵ هزار تن خریداری شده است.

وی افزود: در حال حاضر به جز استان‌های همدان و چهارمحال بختیاری خرید در تمامی استان‌ها آغاز و در دو استان خوزستان و بوشهر خرید به پایان رسیده است.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران به خرید تضمینی ۱۰۸ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز اشاره کرد که ارزش آن ۱۱ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: با احتساب خرید توافقی ۱۱۱ هزار تن کلزا (توسط بخش خصوصی) خرید این محصول در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد ۲ درصدی دارد.

طباطبایی اظهار کرد: ۲۵ استان کشور درگیر عملیات خرید تضمینی کلزا هستند و بیشترین آن به مقدار ۶۵ هزار تن در گلستان خریداری شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از گزارش خود به تامین کالا‌های اساسی کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵۵ هزار تن انواع کالای اساسی در سرتاسر کشور توزیع شده است.

وی مقدار توزیع برنج، شکر و روغن خام را به ترتیب ۸۸ هزار تن، ۲۳۴ هزار تن و ۳۸۵ هزار تن اعلام کرد.

طباطبایی گفت: برای تامین گندم مصرفی واحد‌های نانوایی و بخش صنف و صنعت نیز از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۷۱ هزار تن گندم و ۷۱۹ هزار آرد در سامانه‌های گندم و آرد به فروش رفته است.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها