|
کدخبر: 178510

زردآلو ۱۰۰ هزار تومان / قیمت رسمی هندوانه افزایش یافت

به‌دنبال افزایش قیمت هندوانه در میادین اصلی و سطح شهر، قیمت این میوه تابستانی در میادین هم هزار تومان افزایش یافت.

اصناف زردآلو ۱۰۰ هزار تومان / قیمت رسمی هندوانه افزایش یافت

با عرضه انواع میوه‌های تابستانی از نیمه‌اردیبهشت انتظار می‌رفت قیمت هندوانه که در مغازه‌ها از کیلویی ۱۱هزار تومان هم عبور کرده دوباره پایین بیاید، اما گرانی سرسام‌آور میوه‌های نوبرانه همچنان هندوانه را در صدر خریدهای میوه مردم قرار داده و باعث شده قیمت این به‌صرفه‌ترین میوه تابستانی در میادین میوه و تره‌بار هم افزایش یابد.

براساس نرخ‌نامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار، هر کیلو هندوانه در غرفه‌های میادین از ۳هزار و ۹۵۰ تومان با ۸۵۰ تومان افزایش به ۴هزار و ۸۰۰تومان برسد و با این حساب یک هندوانه کوچک ۵ تا ۶کیلویی حدود ۲۵هزار تومان قیمت خواهد داشت. در میوه‌فروشی‌های سطح شهر قیمت این میوه بیش از دو برابر میادین است.

قیمت دیگر میوه‌های تابستانه هم همچنان در میادین نصف نرخ مغازه‌هاست. قیمت زردآلو که هم‌اکنون پرچمدار گرانی در میان میوه‌هاست در غرفه‌های میوه‌فروشی میادین تره‌بار ۴۵هزار تومان است. این میوه در سطح شهر بین ۷۰ تا ۱۰۰هزار تومان قیمت دارد.

گیلاس هم که در سطح شهر هنوز بالای ۶۵هزار تومان قیمت دارد، در میادین ۴۲هزار تومان فروخته می‌شود و آلبالو هم ۲۹هزار تومان قیمت خورده است. در میان سبزی و صیفی نیز قیمت خیار هزار تومان و کدو ۵۰۰تومان بیشتر شده‌است.

قیمت-میوه-بازار

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر