|
کدخبر: 176498

شرط کاهش شدید قیمت گوشت در بازار

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گوشت برای رسیدن به دست مصرف‌کنندگان ۴ تا ۵ بار بین واسطه‌ها دست به دست می‌شود.

اصناف شرط کاهش شدید قیمت گوشت در بازار

جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: علت بخشی از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل برآورد قیمت محصولات است، در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت قرمز بسیار بالاتر از نرخ تعیین شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر دامداران کاه را با قیمت ۳ هزار ۵۰۰ تومان و یونجه را قیمت ۴ هزار تومان خریداری می‌کنند، ادامه داد: قیمت تمام شده گوشت قرمز بسیار بالاتر از نرخ مصوب است به همین دلیل دامداران دام‌های خود را در اختیار واسطه‌ها و قاچاقچیان برای صادرات غیرقانونی قرار می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گوشت برای رسیدن به دست مصرف‌کنندگان ۴ تا ۵ بار بین واسطه‌ها دست به دست می‌شود و این موضوع قیمت این محصول را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: رقم ۱۵۰ هزار تومانی گوشت به دلیل توزیع نامناسب آن در بازار توسط دولت است.

حذف دلالان قیمت گوشت را به ۹۰ هزار تومان کاهش می‌دهد

محمودزاده با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید از تعاون روستایی و تشکل‌های بخش خصوصی برای توزیع گوشت قرمز استفاده کند، گفت: حذف واسطه‌ها باعث جلوگیری افزایش هزینه‌ها بالاسری می‌شود و گوشت نهایتا با قیمت ۹۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر