|
کدخبر: 174955

فردا قیمت شیر خام تغییر می کند

فردا (۵ خردادماه)، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران برگزار می‌کند و در این جلسه قیمت شیرخام بررسی خواهد شد.

اصناف فردا قیمت شیر خام تغییر می کند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، سید احمد مقدسی گفت: فردا، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران برگزار می‌کند و در این جلسه قیمت شیرخام بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت پیشنهادی دامداران برای شیرخام ۶۵۰۰ تومان و نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی ۶۴۲۵ تومان است، افزود: در صورتی که فردا در این زمینه به نتیجه نهایی برسیم، هفته آینده تعیین نرخ جدید شیرخام در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار خواهد گرفت.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود از آزادسازی نرخ سبوس مصرفی در خوراک دام خبر داد و گفت: قیمت سبوس پیش از این ۱۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم بود که الان آزاد شده و نرخ آن در بازار آزاد ۴۷۰۰ تومان در هر کیلوگرم است.

وی آزادسازی نرخ سبوس را اتفاقی مثبت خواند که باعث از بین رفتن رانت و سودجویی در این حوزه می‌شود.

براساس این گزارش، ازادشدن نرخ سبوس مصرفی در خوراک دام، بر روی قیمت تمام شده تولید شیر و گوشت قرمز تأثیر مستقیم دارد.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در تأمین ارز نهاده‌های دامی، گفت: تأخیر در تأمین ارز و ترخیص نهاده‌های دامی، وضعیت بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد و احتمال دارد در آینده با چالش مواجه شویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم جو و ذرت در بازار آزاد بین ۵ تا ۶ هزار تومان و قیمت کنجاله سویا ۷ تا ۸ هزار تومان است البته دولت نهاده مورد نیاز دامداری‌های صنعتی شیری را به نرخ مصوب تأمین می‌کند اما دامداری‌های نیمه صنعتی، روستایی‌ها و پروار بندی ها در این زمینه به شدت دچار مشکل هستند.

منبع: شهرآرا نیوز

ارسال نظر