|
کدخبر: 174830

تخلف ۳۰۰ میلیونی فعالان بازار پودر و شوینده + جزئیات

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام‌کرد: پرونده تخلف ۲ هزار و ۶۱۱ فعال بازار انواع پودر و شوینده‌ در سال ۹۹ به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

اصناف تخلف ۳۰۰ میلیونی فعالان بازار پودر و شوینده + جزئیات

این نهاد اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در متن آن آمده است: از بازرسی بیش از ۱۷۹ هزار و ۴۴۶ واحد تولید، پخش، عمده فروش و خرده فروش پودر شوینده و سایر شوینده‌ها در سال گذشته، ۲ هزار و ۶۱۱ پرونده به ارزش ۱۴۷ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان تشکیل شد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: نتایج بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی پودر شوینده در این مدت، یک‌هزار و ۴۱۴ پرونده تخلف به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان کشف و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

در این اطلاعیه آمده است: در زمینه بازرسی از واحدهای فعال در تولید و توزیع پودر شوینده در سال ۹۹، از مجموع بازرسی‌های انجام شده ۹۴۲ مورد مربوط به واحدهای تولیدی، ۱۲ هزار و ۴۵۷ مورد واحدهای پخش، ۳۹ هزار و ۲۸۸ مورد واحدهای عمده فروش و ۱۲۶ هزار و ۷۵۹ مورد به واحدهای خرده فروش اختصاص داشته است و پرونده های تشکیل شده از این بازرسی ها برای رسیدگی و انجام مراحل قانونی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها و سایر مراجع ذی صلاح قانونی ارجاع داده شد.

برپایه این اطلاعیه، با توجه به طبقه بندی انواع کالا و خدمات اولویت‌دار، انواع پودرها و شوینده ها در گروه کالاهای اولویت دوم قرار داد و نظر به ضرورت رصد و پایش مستمر اقلام مشمول، مراتب به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ تا به منظور پایش بازار و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و برخورد با تخلفات تعزیری با بازرسی از واحدهای تولیدی، پخش، عمده فروش و خرده فروش انواع پودرها و شوینده ها در سطح استان، بر توزیع کالای یاد شده نظارت و با متخلفان برخورد قانونی شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران‌فروشی، احتکار و اختفا، اعلام نکردن موجودی، عرضه خارج از شبکه مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان درسراسر کشور منعکس کنند تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب انجام شود.

براساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود بازرسان سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در سال ۹۹ معادل چهار میلیون و ۳۲۸ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام داده‌اند که در این میان، ۳۴۶ هزار و ۲۵۲ تخلف کشف و منجر به تشکیل بیش از ۲۸۰ هزار و ۳۲۴ پرونده شده است.

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها