|
کدخبر: 173003

آغاز فاز جدید افزایش قیمت ها در بازار

دولت دوازدهم با نزدیک شدن به روزهای پایانی فعالیت خود فاز جدید افزایش قیمتها را بدون هیچ استدلال منطقی آغاز کرد.

اصناف آغاز فاز جدید افزایش قیمت ها در بازار

دولت دوازدهم با نزدیک شدن به روزهای پایانی فعالیت خود فاز جدید افزایش قیمت ها را آغاز کرده است. البته روند افزایش قیمت کالاهای اساسی درحالی از امروز کلید خورده است که قرار بود براساس اظهارات ربیعی سخنگوی دولت در سه ماهه نخست امسال نباید هیچ تغییرات قیمتی در انواع کالاها اعمال می شود اما متاسفانه دولت با نقض این موضوع و استفاده از شرایط انتخاباتی جامعه روغن را ۳۵ درصد گران کرده است و زمزمه افزایش ۵۰ درصدی نان نیز به گوش می رسد.

نکته قابل تامل اینجاست انجمن ها و اتحادیه ها هر بار که درخواست افزایش قیمت از مسئولان مربوطه را به بهانه افزایش هزینه های تولید داشتند سازمان حمایت با افزایش بیش از ۱۵ درصدی قیمتها موافقت نمی کرد اما در شرایط فعلی که کشور درگیر انتخابات ریاست جمهوری است مجوز افزایش بیش از ۳۵ درصدی روغن را صادر کرده است علاوه براین خبرهایی از افزایش ۵۰ درصدی نان نیز مطرح است کالایی که سهم بسیار قابل توجهی در سبد مصرفی خانوار داشته و افزایش ۵۰ درصدی آن هم در شرایط فعلی هیچ استدلال منطقی ندارد.

یدالله صادقی در همین ارتباط گفته است: هنوز قیمت نان در تهران رسما افزایش نیافته است و قیمت سال قبل اجرا می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هنوز قیمت جدید نان در تهران اعلام نشده است، افزود: قیمت جدید نان کارشناسی شده و مراحل بررسی آن در استانداری و شورای آرد و نان طی شده، اما افزایش قیمت نان منوط به هماهنگی استانداری با مقامات ذیصلاح یعنی وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی در مورد زمان اعلام جدید قیمت نان در تهران، گفت: استانداری در حال پیگیری از مقامات ذیصلاح است که قیمت جدید نان در صورت موافقت آنها، اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا افزایش قیمت نان در برخی از استان‌ها از جمله البرز اعلام شده، اما در تهران هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، گفت: به علت حساسیت‌هایی که نسبت به استان تهران وجود دارد و مرکزیت آن، اعلام قیمت جدید برای نان همیشه با هماهنگی مقامات دولتی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام نشدن قیمت جدید برای نان در تهران به علت نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: نمی‌دانم، این موضوع را باید از استانداری سوال کرد.

صادقی در مورد میزان افزایش قیمت نان بیان داشت: اگرچه کارهای کارشناسی انجام شده است، اما نتیجه نهایی تایید نشده، لذا فعلا نمی‌توان در مورد میزان افزایش قیمت نان اظهار نظر کرد.

متأسفانه از امروز شکر نیز به صورت چراغ خاموش گران شده است به نحوی که قیمت خرده فروشی شکر در بسته ای یک کیلویی پیش از این ۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود و در حال حاضر در عمده فروشی ها به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. شکر یک کیلویی خرده فروشی هم ۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

به هر حال روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در حالی در بازار شروع شده است که گویا دولت تصمیمی برای مدیریت این اوضاع نداشته و بیشتر ترجیح می دهد بر طبل این گرانی ها بکوبد. اما سوال اینجاست براساس کدام استدلال این افزایش قیمت ها شروع شده است.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    واقعا احمقیم اگه رای بدیم؛

ارسال نظر