|
کدخبر: 164594

گرانفروشی عجیب برنج/ آخرین نرخ های این محصول در بازار

با وجود اعلام حداقل و حداکثر قیمت انواع برنج توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، قیمت برنج در بازار حداقل ۳۰ درصد بیشتر از این قیمت ها در آستانه ماه مبارک رمضان به فروش می رسد.

اصناف گرانفروشی عجیب برنج/  آخرین نرخ های این محصول در بازار

قیمت مصوب و اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای هرکیلوگرم برنج طارم اعلا ۳۰۷۰۰ تومان تا ۳۴۳۰۰ تومان، برنج هاشمی ۲۹۳۰۰ تومان تا ۳۴۳۰۰ تومان، خزر ۳۱۲۰۰ تومان، پاکستانی ۲۱۸۰۰ تومان تا ۲۴۸۰۰ تومان و برنج هندی ۱۱۲۱ دانه باند ۲۰۴۰۰ تومان تا ۲۳۷۰۰ تومان و برنج تایلندی ۱۲۵۰۰ تا ۱۵۳۰۰ تومان است اما این نرخ ها با واقعیت های موجود در بازار متفاوت است.

بنابر این گزارش اما بر اساس گزارش های میدانی قیمت هر کیلوگرم از ارزان ترین برنج خارجی موجود در بازار ۱۹ هزار تومان (برنج هندی دانه بلند ۱۱۲۱ ) است؛ برنج هندی تا ۲۷ هزار تومان نیز قیمت گذاری شده است.

برنج های ایرانی نیز قیمت های متفاوت و بالایی دارند به طوری که ارزان ترین نوع برنج های ایرانی نمونه های پرمحصولی مانند شیرودی و ندا است؛ قیمت هر کیلوگرم برنج پرمحصولی مانند شیرودی حدود ۲۲ هزار تومان و رمضانی ۲۱ هزار تومان است.

در میان برنج های کم محصول نیز قیمت هر کیلوگرم برنج طارم معطر ۲۶ تا ۳۹ هزار تومان، برنج هاشمی ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان، برنج طارم محلی ۳۸۵۰۰ تومان و برنج هاشمی دودی ۴۲ هزار تومان است.

بنابراین گزارش قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران در این ارتباط گفت: برنج هندی ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان، شکر ۸هزار و ۷۰۰ تومان است و هیچ‌کس حق ندارد گران‌تر بفروشد.

وی با اشاره به توزیع ۱۸ کالای مشمول در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان به فروشندگان و اصناف توصیه کرد به‌مناسبت ماه مبارک رمضان کالا‌ها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر