|
کدخبر: 164507

افزایش چشمگیر قیمت موبایل های سامسونگ در بازار

رصد بازار موبایل نشان می‌دهد قیمت بعضی از گوشی های موبایل سامسونگ با افزایش چشمگیری روبرو شده است. فعالان بازار موبایل معتقدند انتشار خبرهایی درباره ممنوعیت بازگشت سامسونگ به بازار ایران تاثیر زیادی در این افزایش قیمت داشته است.

اصناف افزایش چشمگیر قیمت موبایل های سامسونگ در بازار

گوشی های موبایل سامسونگ همیشه جزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین برندهای بازار موبایل هستند. با اینکه در هفته گذشته و با کاهش نرخ دلار نوسان در بازار موبایل کمتر شده بود، اما در یکی دو روز گذشته قیمت بعضی از گوشی های موبایل سامسونگ افزایش قابل توجهی داشته است.

بعضی از فروشندگان بازار موبایل معتقدند از یکی دو روز پیش که اعلام شد بازگشت دو برند سامسونگ و ال جی به ایران ممنوع شده ، نرخ این گوشی ها هم روند صعودی در پیش گرفته است.

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست خبری اعلام کرده به برندهای بی معرفتی که در آغاز تحریمها ایران را ترک کرده اند دیگر اجازه بازگشت داده نمی شود. عمرانی با نام بردن از دو برند سامسونگ و ال جی در ادامه صحبتهایش گفته: این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی دهیم این نوع شرکتها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت.

سامسونگ و سهم ۴۶ درصدی از بازار موبایل

در حوزه موبایل سامسونگ در راس هرم فروش و واردات قرار دارد. از بیشترین گوشیهایی که در ۱۲ماه منتهی به بهمن ۹۹ به ایران وارد شده اند، برندهای سامسونگ، شیائومی و نوکیا مقامهای اول تا سوم را به نام خود ثبت کرده اند.

طبق آماری که انجمن واردکنندگان موبایل از میزان واردات برندهای موبایل به بازار ایران از آذر ۹۸ تا آبان ۹۹ اعلام کرده، ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار دستگاه موبایل با برند سامسونگ وارد کشور شده است. یعنی سامسونگ ۴۶ درصد از سهم بازار موبایل را به خود اختصاص داده است.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر