|
کدخبر: 164146

قیمت موز نصف شد / پیش بینی نرخ میوه در ماه رمضان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افت ۵۰ درصدی قیمت موز نسبت به اسفند خبر داد و گفت: نرخ فعلی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان است.

اصناف قیمت موز نصف شد / پیش بینی نرخ میوه در ماه رمضان

‌اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب و پرتقال وجود ندارد، اظهار کرد: بنابر اعلام ستاد تنظیم بازار، عرضه سیب و پرتقال تا پایان ماه رمضان ندارد، اما به طور کلی با گرمای هوا، تقاضا برای خرید سیب و پرتقال کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه گوجه سبز و چغاله بادام در لیست کشف قیمت نیامده است، افزود: قیمت نوبرانه های گوجه سبز و چغاله بادام تا حدودی بالاست و تازمانیکه به ثبات نرسد، در لیست قیمت نمی آید.

کارگر ادامه داد: تا عرضه میوه های نوبرانه و جایگزینی با سیب و پرتقال وقفه ای رخ می دهد که به اصطلاح سیاه بهار به آن گفته می شود، از این رو در این مدت ممکن است التهاباتی در بازار رخ بدهد‌.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو پرتقال خونی شمال را ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۱۱ هزار تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال خونی جنوب ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان، پرتقال ناول ۱۷ هزار تا ۲۳ هزار تومان، نارنگی بندری ۲۶ هزار تا ۳۳ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۱۶ هزار تا ۲۵ هزار تومان، خیار رسمی ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان و خیار گلخانه ۸ هزار تا ۱۱ هزار تومان است.

نوع میوه  قیمت میوه
پرتقال خونی شمال ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان
نارنگی بندری ۲۶ هزار تا ۳۳ هزار تومان
خیار رسمی ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان
سیب زرد دماوند ۱۱ هزار تا ۱۶ هزار تومان
کیوی  ۱۵ هزار تا ۳۲ هزار تومان
گریپ فروت تو سرخ ۶ هزار تا ۹ هزار تومان
لیموشیرین  ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تومان
هندوانه  ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
موز ۲۶ هزار تا ۲۹ هزار تومان

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه های نوبرانه در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو سیب زرد دماوند با نرخ ۱۱ هزار تا ۱۶ هزار تومان، سیب زرد لبنانی ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۹ هزار تا ۱۴ هزار تومان، کیوی ۱۵ هزار تا ۳۲ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، گریپ فروت سفید ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تومان و هندوانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش ۵۰ درصدی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: قیمت موز در ابتدای اسفند ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان بود که هم اکنون با کاهش ۵۰ درصدی به ۲۶ هزار تا ۲۹ هزار تومان رسیده است و پیش بینی می شود با گرمای هوا به ثبات برسد.

وی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۳ هزار تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، باقالی ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، پیاز نو یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، تره فرنگی ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، سیب زمینی کهنه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب زمینی نو ۳ هزار تا ۵ هزار تومان است.

سبزی و صیفی جات قیمت
بادمجان دلمه ۴ هزار تا ۶ هزار تومان
باقالی  ۶ هزار تا ۹ هزار تومان
پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان
سیب زمینی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
سیر خشک  ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان
کاهو رسمی  ۴ هزار تا ۶ هزار تومان
سبزی جور ۳ هزار تا ۵ هزار تومان

کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو سیر خشک با نرخ ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، کدومسمایی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، کرفس ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان و هویج ۱۲ هزار تا ۱۹ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در مغازه ها عرضه می شود‌.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور ( پلو،آش، قورمه) را ۳ هزار تا ۵ هزار تومان و سبزی خوردن ۵ هزار تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان با اشاره به اینکه قیمت میوه در ماه رمضان تغییری ندارد، تصریح کرد: طبق سنوات گذشته، قیمت سبزی در روزهای ابتدایی ماه رمضان با نوساناتی روبرو می شود، اما میوه در این ایام کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • امی ارسالی در

    خاک بر سرتون با این قیمت گذاری تون

  • باز نشسته ارسالی در

    ماه رمضان چه ربطی به قیمت میوه داره شما اصلا نمی تونید میوه رو ارزان کنید چه رم ضان باشه چه شعبان

  • ایرانی ارسالی در

    از صبح تا شب در کلام مومن و در عمل شیطان .

  • سهامدار ارسالی در

    مردم به نون شب محتاجن حالا شما میگید موز ارزون شد چه بلایی سر مردم آوردین فقر دی گه ایمان مردم رو گرفته به تمام مقدسات فح ش میدن و شما مقصرید...

ارسال نظر