|
کدخبر: 163888

برای ماه رمضان هیچ کمبودی در زمینه عرضه کالاها نداریم

رییس اتاق اصناف گفت: برای ماه رمضان برنامه ریزی‌ها انجام گرفته و هیچ کمبودی در زمینه ارزاق و کالا‌ها نداریم.

اصناف برای ماه رمضان هیچ کمبودی در زمینه عرضه کالاها نداریم

بازار ماه مبارک رمضان و تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم در این ماه موضوع بحث و بررسی در برنامه تیتر امشب بود.

رییس اتاق اصناف در برنامه تیتر امشب گفت: برای ماه رمضان برنامه ریزی‌ها انجام گرفته و هیچ کمبودی در زمینه ارزاق و کالا‌ها نداریم.

قاسم نوده فراهانی افزود: کالا‌هایی که مشمول قیمت گذاری است مثل برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع و عرضه می‌شود.

رییس اتاق اصناف در خصوص قیمت‌ ها هم گفت: برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنجی تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شکر ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و هیچ کس حق ندار گرانتر بفروشد. قیمت آش و حلیم هم شنبه اعلام می شود.

نوده فراهانی با اشاره به توزیع ۱۸ کالای مشمول در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان به فروشندگان و اصناف توصیه کرد به مناسبت ماه مبارک رمضان کالا‌ها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند و از ثواب این ماه بهره ببرند.

امید گیلانپور معاون وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به نوسان قیمت محصولات کشاورزی گفت: در موضوع مرغ مدل تولید در کشور خرد و پراکنده است و باید به سمت تولید انبوه و قراردادی برویم.

او با تایید وجود بازار سیاه نهاده‌ها گفت: با امکانات سامانه‌ای، نهاده‌ها بر اساس جوجه ریزی واقعی تخصصی پیدا می‌کند و بخش بسیار زیادی از نهاده‌ها در اختیار ماست و میزان نشت آن بسیار کم شده است.

گیلانپور با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید دام و عرضه بیشتر گوشت قرمز در بازار گفت: با اقداماتی که انجام شده قیمت گوشت یک کم کاهش پیدا کرد.

او گفت: در ماه رمضان تمرکز بر توزیع گوشت وارداتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص معضلات اخیر مرغ هم توضیح داد: در خصوص مرغ عرضه ذخایر به بازار انجام گرفت، اما قیمت مصوب شده، مورد رضایت تولید کننده نبود و عدم وجود قیمت یکپارچه و مناسب سراسر کشور باعث آشفتگی شده بود، اما به محض تصویب قیمت مورد رضایت و توافق تولید کننده، مشکل حل شد.

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار هم با اشاره به برنامه ریزی برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان از ماه‌ها قبل گفت: ۱۳۶ هزار تن محصول خرما در انبار‌ها و سردخانه‌ها موجود است و طرح توزیع آن‌ها داده شده است.

قبادی گفت: هر استان بر اساس نیاز سهمیه برنج و شکر و روغن نباتی دارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به فراونی مرغ در بازار بیش از تقاضا گفت: در این مواقع پیش بینی شده که شرکت پشتیبانی دام و طیور بر حسب وظیفه اقدام به خرید مرغ مازاد کند.

قبادی همچنین تاکید کرد: میزان کشتار و عرضه دام در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است، بر این اساس کاهش مصرف گوشت قرمز نداشته ایم.

محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات هم با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروز تا پایان ماه رمضان گفت: ظرفیت گشت‌ها را تا برابر افزایش داده ایم و تخلفات را رصد می‌کنیم و در مناطقی که کالا‌ها به صورت عمده توزیع و عرضه می‌شود به جای گشت سیار، واحدِ مستقر خواهیم داشت.

اسفنانی در خصوص برخورد با عرضه مرغ قطه بندی شده هم گفت: تا مشخص شدن قیمت مرغ قطعه بندی و اعلام آن، عرضه مرغ قطعه بندی ممنوع است.

سید جواد احمدی معاون بازرسی سازمان حمایت هم با اشاره به ادامه طرح نظارتی نوروز در ایام ماه مبارک گفت: در ماه متوسط ۲۰ هزار شکایت دریافت می‌کنیم که به سرعت رسیدگی می‌شود و بیش از ۶۰ درصد شکایت‌ها منجر به تشکیل پرونده و اعلام به تعزیرات می‌شود.

 

منبع: شبکه خبر
  • ناشناس ارسالی در

    با نظارت عالی ستاد تنظیم بازار کالاها به وفور در بازار دیده میشود ولی مردم واقعا روزه خواهند بود چون قدرت خرید نخواهند داشت

  • ایرانی ارسالی در

    بله هیچ کمبودی در ارزاق ماه مبارک نیست البته بفرمایند به چه قیمتی؟

ارسال نظر