|
کدخبر: 163168

وضعیت بحرانی در بازار تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۲ هزار تومان رسیده است، گفت: این رقم دو هزار تومان کمتر از نرخ مصوب تخم مرغ است.

اصناف وضعیت بحرانی در بازار تخم مرغ

ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۲ هزار تومان رسیده است، گفت: این رقم دو هزار تومان کمتر از نرخ مصوب تخم مرغ و شش هزار تومان از قیمت تمام شده تولید آن کمتر است.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید برای تولیدکنندگان افزود: سال گذشته تولیدکنندگان ریزمغذی متیونین (اسید امینه‌ای که در ساختار پروتئین وجود دارد) را ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کردند اما هم اکنون قیمت آن به ۱۳۰ هزار تومان رسیده و با در شرایط فعلی، هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بالای ۱۸ هزار تومان است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی دستمزد و حقوق در سال جاری، افزود: سایر هزینه‌ها نیز افزایش یافته و شرایط برای تولیدکنندگان دشوار شده است.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان تعیین شده است، گفت: اگر قیمت تخم مرغ به زیر نرخ مصوب برسد دولت باید آن را خریداری کند اما مسئولان مربوطه که هنگام افزایش قیمت تخم مرغ در سطح بازار، هر لحظه به ما زنگ می‌زدند و ما را احضار می‌کردند در حال حاضر تلفن‌هایشان را هم جواب نمی‌دهند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه قبل از عید پیش بینی کرده بودیم که قیمت تخم مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه افت می‌کند و به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد، افزود: مسئولان باید مساله صادرات را حل می‌کردند تا دچار چنین مشکلاتی نشویم اما متأسفانه آنها نه تنها مانع صادرات بلکه مانع تولید هستند.

وی با تاکید بر اینکه این افت قیمت در وضعیت تولید طی ماه‌های آینده تأثیر می‌گذارد و تولید را دچار مشکل می‌کند، گفت: هر زمان که ما به مسئولان در این زمینه هشدار می‌دهیم، به آن بی توجهی می‌کنند و تا زمانی که بحران در بازار ایجاد نشود به فکر چاره نیستند.

نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جدید تولیدکنندگان تخم مرغ اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده جوجه یکروزه، جوجه را به مرغدار با قیمت ۱۵ هزارتومان عرضه می‌کنند و می‌گویند آن را ۸ هزار تومان (نرخ مصوب) فاکتور می‌کنیم و مرغدار نیز اگر اقدام به خرید نکند قادر به جوجه ریزی نیست متأسفانه سودجویی در بخش‌های مختلف زنجیره انجام می‌شود و تولیدکننده گرفتار شده است.

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    تمام این مشکلات مرغ و تخم مرغ به خاطر ار ز ۴۲۰۰ است. سفره ایست برای سود جویان، مص یبتی برای تولید کننده و ضرر مصرف کنندگان . واقعی نبودن نرخ ارز میلیارد ها دلار از سرمایه ملی را به سمت ترکیه، مالزی در قا لب ارز مسافرتی واریز کرد.

  • ناشناس ارسالی در

    تودلتون چیز دگر فکر نکنید پدر ومادر سرپرست خانواده ها رو پیش زن وبچش شرمنده کردید .واقعا بغض میگیره .لعنت به خائنین لعنت به خیانتکار

  • ناشناس ارسالی در

    خدا را شکر مرغ بشه دو هزار

ارسال نظر