|
کدخبر: 154722

در این شهر کسی حق گران فروشی مرغ و شکر را ندارد

در نشست کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان قیمت یک کیلوگرم مرغ ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر هشت هزار و ۷۰۰ تومان مصوب و اعلام شد.

اصناف در این شهر کسی حق گران فروشی مرغ و شکر را ندارد

امروز در این کارگروه حدود ۱۰ مصوبه درباره مرغ و شکر به عنوان کالای اساسی، میوه به عنوان کالای ضروری و تأمین و توزیع نهاده مصوب شد.

سخنگوی کارگروه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: از امروز مقرر شد قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده ۲۱ هزارو ۵۰۰ تومان برروی بسته بندی‌ها درج و توزیع شود.

اسماعیل نادری با بیان اینکه افزایش مراکز توزیع مرغ و رسیدن این مراکز به ۵۰۰ مرکز در شهرستان اصفهان را دیگر مصوبه کارگروه اعلام و اضافه کرد: کشتارگاه‌های استان هم از امروز موظف به ورودی و خروجی مرغ در سامانه رهتاب (شبکه مدیریت جریان و فروش کالا‌های تنظیم بازاری در استان اصفهان) شدند.

وی افزود: مرغداران و شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه گوشت سفید در استان اصفهان هم از امروز، تعداد مرغ زنده تحویلی به کشتارگاه‌ها را در این سامانه ثبت کنند و تأییدیه بگیرند.

نادری تأکید کرد: تحویل نهاده به مرغداران از این بعد براساس تحویل تعداد مرغ‌های زنده به کشتارگاه‌ها خواهد بود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان هم در این نشست با تأکید بر مصرف مرغ سایز گفت: این مرغ‌ها، ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم وزن دارد و مشابه مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) است و با نام‌های گرید +A و A در روی بسته بندی‌های مرغ در بازار قابل تشخیص است.

محمدکشتکارافزود: کاهش چربی درونی لاشه و قسمت‌های دور ریز مرغ، طعم لذیذتر و خوشپخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و در نهایت صرفه اقتصادی بیشتر از جمله مزایای خرید و مصرف مرغ سایز است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، در ادامه قیمت مصوب بسته بندی ۹۰۰ گرمی شکر در مراکز فروش را نرخ مصوب کشوری هشت هزار و ۷۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: فروش فله‌ای شکر برای مصرف خانوار تخلف است.

نادری اشاره ایی هم به فراوانی ذخایر میوه شب عید در استان داشت و گفت: امروز مصوب شد کمیته نظارت بر هماهنگی قیمت‌ها متشکل از اعضای خصوصی و نظارتی دولت در میدان میوه و تره باراصفهان تشکیل شود.

وی همچنین از نظارت‌های مستمر روزانه بر خرده فروشی میوه و تره بار در استان اصفهان تا پایان سال با حضور بازرسان صمت، اصناف و نمایندگان اتحادیه میوه و تره بار خبرداد.

سامانه ۱۲۴ صمت و بازرسی اصناف شبانه روزی برای ثبت تخلف‌ها از جمله گران‌فروشی وکم فروشی نظارت‌های مردمی فعال است.

 

منبع: برنا
  • ناشناس ارسالی در

    یک پست دردولت به فرمانداراین شهرداده شود که گرانی کالاوخدمات کنترل کند

  • ماری ارسالی در

    خسته شدیم ازوعده های توخالی ازین گرونفرو شی ها مسولین هیچ کاری برای کاهش قیمت هاا نجام نمیدن آخه تا کی ؟تاکجا این قیمتها س ربه فلک کشیده؟خستمون کردن فکری به حال ما بکنین

ارسال نظر