|
کدخبر: 154457

ارزان‌ترین نان کشور را اینجا بخرید

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: ارزان‌ترین نان کشور با توجه به شرایط منطقه در این استان از سوی دولت عرضه می‌شود.

غلامعلی گنجعلی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان برای تولید و مصرف سالانه نان خود به ۴۰۰ هزارتن گندم نیاز دارد اظهارداشت: در سالجاری هر کیلوگرم گندم حدود سه هزار و ۲۰۰ تومان برای دولت تمام شده که با قیمت ۶۶۵ تومان به خبازان فروخته که بقیه این مبلغ به صورت یارانه توسط دولت پرداخته می‌شود.

وی همچنین بر نظارت کیفیت نان، دقت در وزن چانه‌ها ، فعالیت و ساعات کار خبازی‌ها، جلب رضایت مردم و پیگیری پروانه کسب خبازی‌های شهرستان ایرانشهر تاکید کرد.

مدیرکل غله سیستان و بلوچستان در پاسخ به درخواست برخی از خبازان نسبت به تحویل آرد سبوس دار و کیفیت پایین آرد تحویلی افزود: تمام آرد تحویلی با ۱۵ درصد سبوس‌گیری استکه متاسفانه برخی کارخانه‌داران و خبازی ها با سبوس گیری بیش از میزان تعیین شده و دادن نان سفید که فقیرترین نان محسوب می‌شود به مردم خیانت می‌کنند.

وی افزود: سامانه خرید آرد از ماه آینده باز می‌شود و خبازان باید در این بازه زمانی خرید آرد خود را انجام دهند.

گنجعلی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه تامین آرد هیچ مشکلی ندارد و مشکل مربوط به شرکت حمل و نقل خلیج فارس است که با توجه به اینکه امسال ۲ بار رسما سازمان حمل و نقل و راهداری برای تمامی کالاها قیمت حمل کالا را ۳۳ تا ۶۶ درصد افزایش داده اما این شرکت قیمت حمل کالا را پایین می‌داند و همکاری لازم را ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها