|
کدخبر: 147947

بازار گوشت در رکود + آخرین قیمت ها

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از رکود بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

اصناف بازار گوشت در رکود + آخرین قیمت ها

وی افزود: با توجه به روزهای پایانی ماه، بازار گوشت رونقی ندارد و همواره پیش بینی می شود که در ابتدای ماه آینده قیمت گوشت در بازار افزایش نسبی داشته باشد.

ملکی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کنترل نسبی قاچاق، کمبودی در عرضه دام نداریم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: با توجه به محدودیت قاچاق دام پیش بینی می شود که اگر صادرات دام زنده هم به بازارهای هدف نداشته باشیم، با چالش کمتری در بازار پایانی سال در حوزه دام و گوشت روبرو خواهیم بود‌.

گوشت گران نمی شود

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از ثبات بازار گوشت خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید و عرضه، در برخی قطعات گوشت شاهد کاهش نسبی قیمت بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید دام، هیچ گونه افزایش قیمتی را در بازار گوشت برای ایام پایانی سال متصور نیستیم.

پوریان قیمت هر کیلو گوساله زنده را ۳۵ هزار تومان و گوسفند را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو لاشه گوساله ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان و گوسفند ۹۲ تا ۹۳ هزار تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به حجم دام موجود در دامداری ها پیش بینی می شود که با باز شدن مراکز پرمصرف، بازار از رکود خارج شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    جالبه که رسانه ها قیمت های حداکثری را اعلام می کنند مبادا قیمت ها کاهشی شود .

ارسال نظر