|
کدخبر: 147801

گوشت قرمز را بالاتر از این قیمت نخرید

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: عرضه دام در بازار روان بوده و قیمت لاشه کاهشی است بر همین اساس قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مصرف کننده نباید بیش از ۱۱۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۱۰۰ هزار تومان باشد.

اصناف گوشت قرمز را بالاتر از این قیمت نخرید

منصور پوریان با بیان اینکه بر خلاف زمستان سال‌های گذشته در سالجاری دامداران مناطق مختلف مشکلی در جابه جایی دام برای عرضه به بازار ندارند، اظهار کرد: این امر موجب عرضه روان دام در بخش‌های مختلف دام سبک و سنگین شده است، ضمن اینکه سطح تولید بسیار مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با انباشت گوشت قرمز گرم و منجمد روبه‌رو هستیم که تهدیدی برای بقای تولید دام است.

پوریان با تاکید بر اینکه قیمت خرید دام از دامداران تقریبا ثابت است، افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران ۳۵ هزار تومان و قیمت خرید هر کیلوگرم دام سبک ۴۵ هزار تومان است.

به گفته وی؛ بر خلاف قیمت دام زنده طی یک هفته اخیر قیمت لاشه دام سنگین با کاهش ۳ هزار تومانی به ۶۷ هزار تومان و قیمت لاشه دام سبک با کاهش ۲ هزار تومانی به ۹۰ هزار تومان رسیده است.

پوریان از تلاش برخی برای برهم زدن بازار و بالا نگه داشتن قیمت‌های گوشت قرمز برای مصرف کننده به رغم کاهش قیمت لاشه خبر داد و گفت: این افراد با ترفندهای مختلف سعی دارند قیمت گوشت قرمز را در خرده فروشی‌ها بالا نگه دارند تا به رغم کاهش قیمت لاشه سود ببرند.

وی این افراد را واسطه‌های عنوان کرد که گوشت قرمز را در انبارهای خود ذخیره کرده و حاضر نیستند همزمان با افزایش عرضه و کاهش قیمت لاشه، قیمت‌های خود را پایین بیاروند.

پوریان نتیجه اقدام این افراد سودجو را زیان دامدار و مصرف کننده دانست.

رئیس شورای تامین دام کشور متوسط قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مصرف کننده در خرده فروشی‌ها را ۱۱۰ هزار تومان و متوسط قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوساله برای مصرف کننده در خرده فروشی‌ها را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

منبع: ایلنا
  • H ارسالی در

    حق دامدار هم بخورید.خوراک دام چی اونم کا هش قیمت بدین.روز به روز افزایش. خدا نگذر ه.

  • احمد ارسالی در

    دوزار بده اش به همین خیال باش این دفترچه های دامداری ک امارشو داری مال کارمندان جهد کشاورزیه فقط برای وام.دامی وجود ندار ه اگ پراید شد پنج ملیون بیا گوشت صد بخر

  • اعتماد ارسالی در

    داری زیادی میخوری آقای پوریان

  • سجاد ارسالی در

    آقای پوریان جو میدونی چند شده ؟
    دی گه دامداری وجود نداره ،چند روز آینده باز ار گوشت قرمز را خواهیم دید .

ارسال نظر