|
کدخبر: 144212 شاپور پشابادی

در گفت‌وگوی گسترش‌ نیوز با رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی مطرح شد:

بهترین جا برای شکایت از تعمیرکاران موبایل

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی گفت: سعی می‌شود که شکایت ‌ّها در اتحادیه، حل و فصل شود؛ در غیر این صورت بر حجم کار دادگاه‌ها افزوده می‌شود و شاکی هم ممکن است به حق و حقوق خود نرسد.

اصناف بهترین جا برای شکایت از تعمیرکاران موبایل

اگر متخصص تعمیر موبایل باشید و بخواهید پروانه فعالیت بگیرید باید به کدام اتحادیه صنفی مراجعه کنید؟ اگر مشتری باشید و متوجه شوید که فلان تعمیرکار به جای قطعه اصل از نوع غیراصل و تقلبی استفاده کرده است یا از قیمت تعمیرکار ناراضی باشید باید نزد کدام اتحادیه شکایت کنید؟ گرانی شدید قیمت موبایل و کالاهای ارتباطی دیگر، حجم مراجعات به تعمیرکاران را افزایش داده است. در این شرایط آمار نارضایتی‌ها و اختلافات بیشتر می‌شود اما تداخل صنفی باعث شده است که پاسخ دادن به این گفته شده آسان نباشد. برای بررسی بیشتر موضوع با گسترش ‌نیوز همراه باشید.

علی-محبی

همه واحدها از ما مجوز نگرفته‌ اند

مهدی محبی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی اظهار در این زمینه اظهارکرد: «همه تعمیرکاران موبایل قاعدتا باید عضو این اتحادیه باشند اما این گونه نیست چون بعضی مراکز به دلیل تداخلی صنفی میان ما و اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان صوتی و تصویری؛ ممکن است مجوز فعالیت خود را از این اتحادیه گرفته باشند. به اعتقاد ما اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابرانی، حق برخورد قانونی با واحدهای غیرعضو این اتحادیه را دارد اما چون فعلاً سازمان صمت، تکلیف تداخل صنفی را مشخص نکرده است نمی‌توان این کار را انجام داد».

همچنان مقاومت می‌ شود

وی در تشریح دلیل وجود این تداخل صنفی گفت: «در حال ‌حاضر بیشتر ارتباطات با تلفن همراه انجام می‌شود نه موبایل. قبل از پیدایش اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، تشکلی به نام مجمع تولیدی و توزیعی فعالیت می‌کرده است. ما در زمینه تولید فعالیت می‌کردیم و اتحادیه صوتی و تصویری در زمینه توزیع کار می‌کرد. این بخش از کار در آن مقطع به اتحادیه صوتی و تصویری واگذار شد. اکنون بیش از ۱۵ سال از تاسیس اتحادیه مخابراتی می‌گذرد اما همچنان مقاومت می‌شود و حوزه فروش به یک اتحادیه واگذار نمی‌شود تا کار به نحو بهتری انجام شود».

به این ترتیب مشتری ناراضی از تعمیرکار باید ببینید که مجوز واحد صنفی را کدام اتحادیه صادر کرده است و مطابق مجوز به اتحادیه مربوطه مراجعه کرد.

سعی می‌کنیم مورد را در اتحادیه حل کنیم

مهدی محبی درباره نحوه برخورد با تعمیرکاران قاصر، خاطی و متخلف گفت: «اگر شکایت شود رای کارشناس هرچه که باشد به اجرا گذاشته می‌شود. اگر شکایت نشود رای صادره به سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌رود و از آنجا به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود. سعی می‌شود که مورد و پرونده در اتحادیه حل و فصل شود؛ در غیر این صورت بر حجم کار دادگاه‌ها افزوده می‌شود. از طرف دیگر شاکی ممکن است به حق خود نرسد زیرا به عنوان مثال مغازه‌داری که موعد اجاره قراردادش نزدیک است ممکن است مورد را به قبول معروف گردن نگیرد زیرا می‌داند که به زودی از مغازه کنونی می‌رود و پرونده خود به خود مختومه می‌شود. مالک مغازه هم مسئولیت قانونی ندارد. قانون ما مشکلات زیادی دارد چون در چارچوب قانون فعلی مردم ممکن است به حق و حقوق خود نرسند».

روزانه حدود ۲۰ شکایت به ‌دست اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی می‌رسد. مهدی محبی ضمن بیان این موضوع گفت: گرانی مراجعه به تعمیرکار را افزایش داده است. مردم برای گزارش شکایات و نارضایتی‌های خود از تعمیرکاران می‌تواند با شماره ۶۶۷۶۳۰۳۵ تماس بگیرند. نرخنامه خدمات مختلف همکاران در سایت اتحادیه موجوداست. مردم می‌توانند با مراجعه به سایت به فهرست تعمیرکاران مجاز در مناطق مختلف شهر تهران دسترسی داشته باشند. در ادامه نرخنامه مصوب اتحادیه را مشاهده می‌کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    کو نرخنامه؟

  • مینا ارسالی در

    سلام مجدد و عرض خسته نباشید متاسفانه 120 بار پیام دادم کسی جواب نداده. ولی ناامی د نشدم چون نون حلال درمیارم گوشی هونورم تحویل گرفتم جالب اینجاست بمن گفتن باطری مشکل داره تعویض قرار بود بشه سوکت شارز و مثلن تعویض کردن که رنگ چراغ همه گوشیت س بز موقع تحویل برای من قرمز بود و آمدم خا نه دیدم شارژ نمیکنه و مطمئنم سوکت شارز خ راب نبوده و صدای زنگ گوشی من رو هم خراب کردند انگار اسپیکر نداره آدمهایی مثل ما تا کی باید از حق خودش بگذره وقتی رسیدگی نمیشه ازشون فاکتور خواستم برای من قیمت ن زدن 200 کارت کشیدم 150 نقد گرفتن. مسولین به داد ما برسین

  • شررغم ارسالی در

    باسلام...تعمیرکار تبلت من رااشتباهی به ک سی داده که عکسهای خانوادگی درآن بود ومی گوید نمیدانم به کی دادم .تبلت داغون طرف با رنگ دیگه در مغازه مانده و با وقاحت تم ام خواستار قبول من برای گرفتن تبلت آن مش تری ..اول که گردن نمیگرفت و میگفت این تب لت شماست ولی خوشبختانه عکس و فیلم تبلت ر ا در گوشی خود داشتم وبعدش تازه قبول کرد. بابت عکسها نگرانم و اطلاعات داخلش..خیرسر ش آشناست مثلا.به کجا و عنوان شکایتم باید چه باشد؟باتشکر ازشما

  • سید ابراهیم ارسالی در

    سلام چرا رودرواسی یا بترسم.واقعا در مدت 40سال عمرم یه چیز فهمیدم که حداقل در شیر از شهر ما مهم اینه جیبت پول داره یا نه.. و اینکه شاکی و یا دزدی فرقی نداره .اونی موفق هست که پول و پارتی داره..شاید ادم خ وب هم هست ولی به پست من نخوردن

  • علیرضا ارسالی در

    باسلام
    مشکل گوشی من این بود که وقت ی شارژ باطریش تموم و گوشی خاموش میشد دیگ ه باطریش شارژ نمیشد.
    2تا تعمیرکار محلی بردم یکی جای سوکت گوشی رو عوض کرد و دومی هم ای سی شارژر رو هر کدوم هم ازم م بلغی پول گرفتند و گوشیم همون مثل قبل مشک لش پابرجا بود
    دفعه ی سوم اوردم علا الدین طبقه ی اول پلاک130 اونجا هم بهم گف تن.که ای سیش خرابه و 400 تومن هزینشه.
    گفتم ای سی شو تازه عوض کردم بهم گفت شاید جنسش تقلبی بوده و دوباره خراب شده و جنسای ما اورجینال هستش. در نهایت قبول ک ردم و اقای درخشان نامی گوشی را ازم گرفت و به اصطلاح خودشون گوشی را برد ته مغازه برام درستش کنه.
    بعداز نیم ساعت گوش ی را با ده درصد شارژ بهم داد و گفت بیا گ وشیت درست شد.
    گفتم بهم فاکتور بده ایشان گفتند برای تعمیرات فاکتور ضمانت صا در نمیکنیم.
    بنده هم بعداز رسیدن به منزل گوشی را گذاشتم که شارژ بشه و چندرو زی نمیزاشتم باطری کاملا خالی بشه همیشه گ وشیم توی شارژ بود خلاصه
    بعداز گذش ت چند روز یشب یجا میهمان بودم و دسترسی ب ه شارژر نداشتم اون شب باطری تموم شد و گو شی خاموش شد بعداز امدن به منزل بلافاصله گوشی رو زدم شارژ دیدم شارژ نمیشه.
    نگو اونروز اقایون به اصطلاح مهندس و کاسب حلال خور به باطری شوک دادن و گوشی رو مو قتا راه اندازی کردن. و تحویلم دادن.
    بالاخره وقتی بهشون مراجعه کردم و مشکل رو دوباره گفتم، جناب مهندس درخشان که ترک یبش به همه چی میخورد جز مهندس بهم میگه م ن نمیدونم چه بلایی سر گوشت اوردی بازم ای سیش سوخته.
    بهشون میگم به والله با گوشی که من کشتی یا اتیشش نزدم که میگی ن میدونم چیکار کردی که بازم ای سیش سوخته.< br /> اومدم پیش مدیر علاالدین گلگی کنم م یگه حق باشماست ولی مقصر شمایی باید گوشی رو فرداش میاوردی پیشش. میگم اقای مدیر ای ا شما همیشه گوشیتو میزاری باطریش کاملا خ الی بشه و وقتی گوشیت خاموش شد شارژش کنی؟ ادم عاقل وقتی شارژ گوشیش تا 10یا 15درصد میشه میزاره گوشیشو توی شارژ.
    فقط اینو میخام بگم مملکت ما صاحب نداره هرکی هرجور دلش میخاد جیب مردم رو خالی میکنه.< br /> البته اینو بگم که این پولا خوردن ن داره و یجا باید 50 برابر پسش بدن.
    البته شایدم الانم دارن پس میدن.
    ای نهمه طلاق و مریضی و.بچه دار نشدن و همه ا تفاقات بدی که توی زندگیا میبینید اثار ن ون حروم بردن توی سفره های خونه هاست.
    منکه راضی نبودم از این پولیکه ازم گرف ت و مشکل گوشیمو حل نکرد امیدوارم خدا هم راضی نباشه.
    مملکت را لجن و بی قانو نی برداشته و هرکس بفکر خودشه.....

  • محمداحمدی-کورانی ارسالی در

    باسلام وعرض ادب شخص درکمالشهرمبایل ای ها ن نامش ارش است این شخص فقط کارش کلاهبردا ری است حداقل ازصدنفر99نفرناراضی هستندازص بح تا5عصرکه بسته است ازان به بعدهرکس مرا جعه میکندمیگویدفردا همش فردابنده یک گوشی هواوی درحداک دادم بفروشد1ماهه فرخته الا ن متوجه شدم میگه کارتن وبنام بزن خوب این دوکارراانجام دهم چی دست بنده رامیگیرد ه رکس گوشی تعمیری میبردابتداپول ان را میگی ردحداقل3ماه بایدبری بیایی اخرم هیچی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها