|
کدخبر: 131750

گوشت ارزان شد

ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: وقتی قیمت دام زنده افزایش پیدا می کند بر روی قیمت گوشت نیز دو برابر اثر می گذارد.

اصناف گوشت ارزان شد

«علی اصغر ملکی» افزود: قیمت گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه امروز برای مصرف کننده ۱۲۵ هزار تومان است.

وی اظهارداشت: هفته گذشته قیمت گوشت گوسفندی یکدفعه سرسام آور بالا رفت وشقه بدون دنبه به کیلویی ۱۴۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: از اواسط هفته گذشته تا به امروز قیمت گوشت گوسفندی به ازای هرکیلوگرم ۲۰ هزار تومان دچار افت شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد قاچاق دام زنده چقدر می تواند در قیمت گوشت و نوسانات آن تاثیر گذار باشد، افزود: تفاوت فاحش قیمت دام زنده بین بازار داخلی و بازار ممالک همسایه انگیزه قاچاق دام را از مرزهای کشور بیشتر کرده است.

ملکی بیان داشت: برای مثال اگر قیمت دام زنده در داخل به ازای هر کیلوگرم ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان باشد در آن سوی مرزها ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است از این رو دامدار ترجیح می دهد دام خود را با قیمت های بالاتر عرضه کند.

وی ادامه داد: این امر باعث کمبود دام زنده در بازا داخلی و به تبع افزایش قیمت گوشت می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: قیمت متعارف گوشت در حال حاضر با توجه به نوسانات بازار باید بین ۹۵ تا ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه دامدار امروز با مشکلات متعددی از جمله تامین نهاده مواجه است، افزود: اگر به دامدار برای کاهش قیمت فشار زیادی وارد شود از تولید صرفنظر می کند و بدون شک جمعیت دامی کشور به شدت در سال آینده پائین خواهد آمد.

ملکی تاکید کرد: نهاده باید به موقع و با قیمت مناسب در اختیار دامداران قرار گیرد تا آنان دغدغه ای برای نگهداری دام و ادامه روند تولیدخود نداشته باشند بنابراین هم باید تولید کننده و هم مصرف کننده را توامان دید تا تولید کننده در حاشیه زیان قرار نگیرید و هم مصرف کنند بتواند گوشت مورد نیاز خود را به قیمت های مناسب تهیه کند.

وی اضافه کرد: دامداران باید مورد حمایت جدی قرارگیرند وگرنه سال آینده کشور با مشکلات زیادی برای تامین گوشت از محل تولید داخلی مواجه و دولت مجبور به واردات گوشت های بی کیفیت از خارج خواهد شد این در حالیکه گوشت تولید داخلی به لحاظ کیفیت و مرغوبیت حرف زیادی برای گفتن در سطح دنیا دارد.

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها