|
کدخبر: 109577

قیمت نجومی میلگرد در بازار آهن

هنوز بازارآهن با تثبیت قیمت هر کیلوگرم میلگرد در کانال ۹ هزار تومان و معامله هر کیلوگرم شمش با نرخ پایه ۸ هزار تومان در رینگ معاملاتی بورس کالا هفته گذشته کنار نیامده بود که زنگ افزایش مجدد قیمت‌ها و رد شدن از مرز ۱۰ هزار تومان میلگرد در بازار فولاد کشور به گوش رسید.

اصناف قیمت نجومی میلگرد در بازار آهن

گستره وسیع بازار محصولات فولادی و سرعت بالای نقدشوندگی محصولات این بازار باعث شده تا سرمایه‌های سرگردان قابل توجهی با هدف سوداگری به این بازار سرازیر شوند. در این میان اما و اگرهای رعایت کف عرضه از سوی فولادسازان نیز بر التهابات معاملات شمش فولاد در رینگ بورس کالا افزوده است. برخی از فعالان بازار معتقدند، نتایج عدم وجود قانونی برای الزام تولیدکنندگان به رعایت کف عرضه بیش از قبل نمایان شده است.

کارشناسان معتقدند که اگر چاره‌ای اساسی برای مهار بازارآهن اندیشیده نشود دیگر به سختی می‌توان جلوی رشد سریع قیمت‌ها در این بازار را گرفت. ورود نرخ ارز به کانال ۲۲ هزار تومان در روزهای ابتدایی هفته گذشته هجوم تقاضا در بازار محصولات فولادی را درپی داشت.

در روز شنبه ۱۴ تیر میلگرد سایز ۸ قیمت ۹ هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم را تجربه کرد، در روزهای معاملاتی بعدی، بهای سایر سایزهای میلگرد نیز به کانال ۹ هزار تومان وارد شده و در این کانال تثبیت شدند. درحالی قیمت محصولات فولادی در هفته اخیر در این کانال قیمتی قرار گرفته که صحبت از میلگرد کیلویی ۹ هزار تومان در هفته‎‌های گذشته بیشتر به طنزی تلخ شباهت داشت و فعالان این بازار نیز باور نداشتند که این محصول در این بازه زمانی کوتاه و آن هم در شرایط رکود فعلی مصرف به سطح قیمت‌های این چنینی برسد چه برسد که مرز ۱۰ هزار توممان را نیز درنوردد. درواقع رشد سرسام‌آور بهای ارز و آشفتگی اقتصادی کشور باعث شده تا بخش قابل‌توجهی از پیش‌بینی‌های قبلی نسبت به بازار شمش و محصولات فولادی نادرست از آب درآید.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها