|
کدخبر: 105611

نیمی از اعضای این صنف به طور کامل ورشکسته شدند!

ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی گفت: ۵۰ درصد از فعالان این صنف به دلیل شیوع ویروس کرونا و تجربه تعطیلی بیش از چهار ماه ورشکست شده‌اند.

اصناف نیمی از اعضای این صنف به طور کامل ورشکسته شدند!

خسرو ابراهیمی نیا با اعلام این مطلب افزود: با شروع دوباره شیوع ویروس کرونا مردم هیچ رغبتی برای حضور در تالارها و برگزاری مراسم ندارند.

وی افزود: مشکل بازگشایی تالارهای پذیرایی حل شد اما معضلات این صنف فراتر از تعطیلی است بنابراین برای عبور فعالان صنف تالارهای پذیرایی لازم است دولت آستین همت را بالا بزند اما تا کنون برای حمایت از صنوف اقدامی نکرده است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تصریح کرد: حداقل اجاره بها هر تالار پذیرایی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است که فعالان این صنف با توجه به تعطیلی فعالیت تالارها امکان پرداخت این اجاره بها را ندارند.

ابراهیمی نیا خاطرنشان کرد: صاحبان تالاهار هر چند در ماههای اخیر فعالیت نکرده‌اند اما برای حفظ و نگهداری تالار باید بین شش تا ۱۰ نیروی کار را حفظ می‌کردند که پرداخت حقوق به کارگران در این شرایط نیز به هزینه‌های فعالان صنف تالارهای پذیرایی تحمیل شده است.

این فعال صنفی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی طولانی مدت صنف تالارهای پذیرایی، شیوع دوباره ویروس کرونا، بالا بودن هزینه‌های صنفی و عدم حمایت دولت از فعالان صنفی بیش از ۵۰ درصد فعالان صنف تالارهای پذیرایی در ماههای اخیر ورشکست شده‌اند.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر