|
کدخبر: 104599

دلایل افزایش قیمت میوه از نگاه وزیر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسئول قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما ما در وزارت جهاد کشاورزی برنامه حمایت از استارت آپ‌های توزیع محصولات هستیم که می‌توانند به ستاد تنظیم بازار کمک کنند. هر چند درحال‌حاضر بخشی از میوه‌ها به دلیل سرما زدگی در انبارهای نادرست از دست رفته است.

اصناف دلایل افزایش قیمت میوه از نگاه وزیر

وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری با رسانه ضمن اشاره به اینکه براساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصاد کشاورزی در سال گذشته ۸ دهم درصد بوده که باعث مثبت شدن رشد اقتصادی کشور شده است، گفت: از همین جا از تلاش کشاورزان که امنیت غذایی کشور را در شرایط تحریم فراهم کنند تشکر می‌کنم.

کاظم خاوازی با بیان اینکه سیاست ما ادامه برنامه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است، افزود: درحال‌حاضر به دنبال این هستیم که با کمک بانک مرکزی تسهیلات کم بهره در اختیار واحدهای فرآوری قرار دهیم.

او درباره دلایل افزایش قیمت میوه، اظهار کرد: مسئول قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما ما در وزارت جهاد کشاورزی برنامه حمایت از استارت آپ‌های توزیع محصولات هستیم که می‌توانند به ستاد تنظیم بازار کمک کنند. هر چند درحال‌حاضر بخشی از میوه‌ها به دلیل سرما زدگی در انبارهای نادرست از دست رفته است.

خاوازی با تاکید بر اینکه برنامه ابلاغ تولید در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: این برنامه در زمان کشت پاییزه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

او با تاکید بر اینکه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولیدکنندگان ارتباط داریم، تصریح کرد: درحال‌حاضر میزان تعرفه صادرات مرغ کاهش یافته و پیشنهادهای دیگری نیز در این زمینه داریم.

در تصمیم گیری برای انتصابات رضای خدا را در نظر می‌گیریم

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کمیته انتصابات در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل داده ایم، اظهار کرد: همواره در تصمیم گیری برای انتصابات رضای خدا را در نظر می‌گیریم و در یک انتصاب اخیر اختلاف نظر درباره آن زیاد بود که با توکل به خدا و کمک گرفتن از مشاوران توانستیم انتخاب خوبی داشته باشم و الان از همه انتخاب هایم راضی هستم.

او با بیان اینکه در کشور باید از مزیت‌ها استفاده کنیم، اظهار کرد: اگر چند سال قبل در تولید گندم برنامه نداشتیم الان زیر فشار بودیم، از این رو معتقدم در بخش‌های مختلف همچون شکر می‌توانیم با تکیه بر مزیت‌های داخلی به خودکفایی برسیم.

 

 

 

 

منبع: موج

ارسال نظر