|
کدخبر: 104412

احتمال کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، پیش‌بینی می‌شود که طی هفته جاری، به دلیل تولید قابل توجه میوه، قیمت انواع میوه، حدود ۲۰ درصد کاهش یابد.

اصناف احتمال کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار

با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته شاهد رشد چشمگیر قیمت لیمو، سیر، زنجبیل و … بودیم افزایشی که بر قیمت سایر میوه‌ها و صیفی جات هم تاثیرگذار بود، طی یکی دوماه گذشته هم قیمت میوه‌های نوبرانه به شدت بالا بود و در برخی موارد به بیش از ۷۰ هزار تومان هم می‌رسید.

نوسانات قیمت در بازار میوه و صیفی جات موجب انتقاداتی به مدیریت بازار مرکزی میوه تره بار، اتحادیه بارفروشان و وزارت جهاد کشاورزی شد، درهمین ارتباط یعنی گران بودن میوه‌ها مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت هزینه تمام شده تولید میوه در باغات، گفت: امسال هزینه کشاورزان افزایش یافته به نحوی که برداشت هر کیلو میوه در زمین کشاورزی حدود ۵ هزار تومان تمام می‌شود.

دارایی نژاد افزود: قیمت اجاره‌های مغازه‌ها هم بسیار افزایش یافته و ۹۰ درصد این واحد‌ها اجاره‌ای است.

او ادامه داد: امسال تولید میوه بسیار زیاد است و وزارت جهاد کشاورزی باید برای صادرات آن برنامه‌ریزی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت کشاورزان متضرر خواهند شد.

پایان فصل نوبرانه

رئیس اتحادیه بارفروشان ضمن اشاره به اینکه درحال‌حاضر نوبرانه‌ای وجود ندارد و زمان نوبرانه بودن میوه‌ها تمام شده است، افزود: گیلاس کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی مورد تایید ما نیست و این قیمت‌ها باید در هفته جاری تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

او با بیان اینکه گیلاسی که در میدان عمده فروشی با قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود باید در واحد‌های صنفی با ۳۰ درصد سود به قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش برسد، گفت: زردآلو در میدان عمده فروشی، از ۷ تا ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شود که زردآلوی ۲۲ هزار تومانی میوه بسیار با کیفیت فلکه شیراز است که با ۳۰ درصد سود باید ۲۸ هزار تومان به‌دست مصرف‌کننده برسد.

 

منبع: کاما پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها