|
کدخبر: 104151

متهم اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی چیست؟

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی را گران شدن فولاد در امسال عنوان کرد و گفت که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، پیشنهاد تولیدکنندگان افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت لوازم خانگی است.

اصناف متهم اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی چیست؟

محمدرضا غزنوی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان پیشنهاد افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی لوازم خانگی را به سازمان حمایت ارائه کردند و احتمالا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در هفته جاری تصمیم خود را اعلام می‌کند.

وی از افزایش قیمت ۵۰ درصدی فولاد و کمبود عرضه این کالا در امسال خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد زیرساخت‌های بورس درحال‌حاضر مشکل دارد و شرکت‌ها باید بتوانند مانند خودروسازها مستقیم با فولادسازی قرارداد ببندند.

به گفته سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی عده‌ای دلال خودشان را تولیدکننده معرفی می‌کنند، در بورس برنده می‌شوند و فولاد را در بازار گران‌تر به تولیدکنندگان می‌فروشند.

غزنوی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ ارز در در امسال، آن را دلیل دیگر افزایش قیمت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: واحدهای تولیدی لوازم خاگی بین صفر تا ۵۰ درصد ارزبری دارند و عمق ساخت داخل در هر کارخانه متفاوت است که این موضوع باید در افزایش قیمت‌ ها در نظر گرفته شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها