|
کدخبر: 103719

جدیدترین خبر در مورد بازگشایی تالارها

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تالارها به صورت پلکانی بازگشایی می‌شوند و ابتدا تالارهای رو باز فعایت خود را آغاز خواهند کرد.

اصناف جدیدترین خبر در مورد بازگشایی تالارها

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بازگشایی‌ها خاص ایران نیست و در همه جای دنیا بازگشایی‌ها در حال انجام است و دو بحث وجود دارد اینکه بازگشایی با شرایط قانونی انجام شود دوم اینکه خدمت گیرنده و خدمت دهنده به هم کمک کنند.

فرهادی افزود: ما از هردوشیوه استفاده کرده‌ایم و به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کردیم پروتکل‌های بهداشتی تشدید شود و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار واحد صنفی و صنعتی به دلیل رعایت نکردن بهداشت تعطیل شده‌اند.

وی عنوان کرد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، باید زندگی با ویروس را همراه با رعایت بهداشت بیاموزیم و در شهر تهران به دلیل حمل‌ونقل زیاد و مسافرت بین شهری رعایت پروتکل‌ها باید مد نظر قرار گیرد متاسفانه رعایت پروتکل‌ها در شهر تهران ناامید‌کننده است و بر خلاف میلمان برخوردهای قضایی را تشدید می‌کنیم.

فرهادی افزود: تالارها به صورت پلکانی بازگشایی می‌شوند و ابتدا تالارهای رو باز فعایت خود را آغاز می‌کنند درحال‌حاضر برخی تالارها به صورت غیرقانونی خدمات می‌دهند که این فعالیت غیرقانونی است اتاق اصناف ایران باید نظارت را تشدید کند و با بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهدکودک و تورهای گردشگری از ۲۴ خرداد بازگشایی می‌شود افزود: مهدکودک‌ها باید رعایت تهویه مطبوع را جدی بگیرند و در جاهایی که امکان دارد در زمان فعالیت منبع خنک‌کننده پنجره‌ها باز باشد، استفاده از مواد گندزدا و ضدعفونی‌کننده بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط وزارت بهداشت باید انجام شود و استفاده از ترکیبات کلر در مهدکودک استفاده نشود به دلیل اینکه این موضوع می‌تواند باعث ایجاد آلرژی شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره وضعیت حمل‌ونقل عمومی و رعایت پروتکل‌ها گفت: گلایه ما نسبت به وضعیت مترو وجود دارد. اجرای طرح ترافیک و بازگشایی مراکز کسب و کار و اداره‌ها، حجم تردد در تهران را افزایش می‌دهد. امکانات شهرداری تهران محدود است و باید ناوگان عمومی تقویت شود. با ناوگان حمل‌ونقل عمومی فعلی هم رعایت پروتکل‌ها الزامی است.

وی ادامه داد: البته اگر ماسک بزنیم و تراکم جمعیت داشته باشیم، ماسک فاقد ارزش است. اتوبوس‌ها و هواپیماها باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. در مورد سینماها و مراکز فرهنگی هم این درصد وجود دارد.

فرهادی اظهار کرد: اگر طرح ترافیک اجرا شود و ترددها زیاد باشد و پروتکل‌ها رعایت نشوند، این وضعیت وجود دارد. بنابراین حمل‌ونقل عمومی باید تقویت شده و مردم از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند. تردد فقط برای تهیه مایحتاج و سر کار رفتن انجام شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آب گفت: بر اساس آخرین مستندات علمی، ویروس کرونا از طریق آب منتقل نمی‌شود، اما ممکن است در آب حضور داشته باشد. میزان کلر آزاد باقی مانده که در آب شرب یا استخرها زده می‌شود، به راحتی ویروس کرونا را از بین می‌برد و در آب شرب شهری تاکنون موردی از جداسازی ویروس کرونا نداشتیم. در استخرهای شنا از خود آب استخر نگرانی نداریم. زیرا میزان کلر باقی مانده و کدورت آب طبق استاندارد است و اجازه نمی‌دهد ویروس کرونا در آب فعالیت کند.

وی افزود: ولی فضاهای مشترک مثل راهروها، حمام و دوش، سرویس‌های بهداشتی، رختکن‌ها و سایرسطوح در استخر وجود دارد و از این سطوح ممکن است ویروس کرونا منتقل شود.

فرهادی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اماکن زیارتی گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت فعالیت زمانی برای حرم‌های مطهر برداشته شد. تولیت‌ها موظف شدند در زمینه نظارت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال باشند. بر اساس آخرین گزارش‌ها، تولیت‌ها از نظر فاصله‌گذاری به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی افزود: مصوبه‌ای برای زیارت ضریح تاکنون نداشتیم. نمازهای یومیه در همه مناطق بازگشایی شده و برای نمازهای جمعه، علاوه بر مناطق سفید، مناطق زرد هم باز شده است. البته نماز جمعه شهر تهران به بررسی دقیق‌تر نیاز دارد.

 

منبع: فارس
  • ولی ارسالی در

    سلام . چرا فقط تالار رو باز بخدا ما جا نداریم برا عروسی بریم خیابون چادر بزنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها