|
کدخبر: 97427

بازدید مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از صمت

دکتر علی محمد هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به همراه مدیر روابط عمومی این جمعیت، با حضور در موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت در اصفهان، بر افزایش تعامل رسانه‌ای و ارتقای سطح ارتباطات اجتماعی فیمابین تاکید کرد.

گسترش نیوز: در آستانه فرا رسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با حضور در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، ضمن بازدید از موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت در استان اصفهان و تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این جمعیت در استان اصفهان پرداخت.

samt.jpg

دکتر علی محمد هاشمی دهقی در این دیدار از جمعیت هلال احمر بعنوان تنها مرجع رسمی جمع آوری کمک‌های مردمی در برابر حوادث و بحران‌ها نام برد و گفت: پیشگیری، کنترل، مقابله و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از محوری‌ترین وظایف این سازمان اجتماعی بین‌المللی است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده این نهاد در استان اصفهان گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار ماموریت امدادی توسط جمعیت هلال احمر استان اصفهان صورت گرفت.

دکتر هاشمی با اشاره به این مهم که ۸ درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در استان اصفهان انجام شده است، افزود: اصفهان پس از مازندران بیشترین اقدامات امداد و نجات این جمعیت را انجام داده است.

وی ادامه داد: ماموریت‌های امدادی استان اصفهان در سال گذشته ۲۷ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر از افرادی که از حوادث مختلف آسیب دیده بودند، امدادرسانی شد، افزود: در این سال حوادث ترافیکی با یک هزار و ۴۸۶ مورد همچنان در صدر حوادث رخداده در استان قرار داشته و پس از آن اهم حوادث تحت پوشش جمعیت هلال احمر استان اصفهان ۹۴۳ حادثه شهری، ۸۶۶ مورد خدمات حضوری و ۲۴۷حادثه صنعتی و کارگاهی، ۹۷ حادثه کوهستان، ۶۸ حادثه برف و کولاک، ۶۱ حادثه سیل و آبگرفتگی و ۳۱ حادثه ساحلی و دریایی بوده که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان پوشش داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه با اشاره به اقدامات این جمعیت در پیشگیری و مقابله با بحران ویروس کرونا گفت: در استان اصفهان پس از شیوع ویروس کرونا، در حوزه پیشگیری و مقابله اقدامات ارزشمند و کارهای خوب و موثری انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح غربالگری و پایش سلامت در استان تا کنون نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر مورد پایش قرار گرفته‌اند که از این تعداد بیش از دو هزار نفر از خدمت گیرندگان علامتدار به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش، غربالگری و تب سنجی مسافران در خروجی و ورودی شهرها در سراسر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی استان، نیروی انتظامی، فرمانداری و اورژانس انجام می‌شود، افزود: هدف از این اقدام شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است

محمد هاشمی با تاکید بر وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی جمعیت هلال احمر در کاهش دردها و تسکین آلام بشری به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس اظهارکرد: نجاتگران و پرسنل امدادی جمعیت هلال احمر استان در بیش از ۸۰ پایگاه این جمعیت مستقر در مبادی خروجی و ورودی، بیش از ۸۰۰ هزار نفر را مورد پایش قرار داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در خصوص راه‌اندازی و اداره مراکز نگهداری و مراقبت از بیماران بهبود یافته ویژه بیماران کرونا در استان یادآور شد: خیرین و داوطلبان می‌توانند برای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری بیماران در این نقاهتگاه‌ها مبالغ اهدایی خود را به نام جمعیت هلال احمر استان اصفهان واریز نمایند و همچنین این جمعیت آمادگی خود را برای جذب نیروهای داوطلب پزشک، اداری، خدماتی، فنی و رسانه‌ای برای کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام می‌دارد.

در ادامه این بازدید، بهمن راعی، خبرنگار حوزه فرهنگی اجتماعی سرپرستی موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت گزارشی از تنوع اخبار و رویدادهای منعکس شده در رسانه‌های مختلف در این موسسه ارائه کرد و بر لزوم افزایش همکاری و ارتقای سطح تعامل رسانه‌ای با هدف افزایش سطح آگاهی‌های جامعه تاکید کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها