|
کدخبر: 205553

افت قیمت پراید متوقف شد

پیش از این پیش‌بینی می‌شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این ارزانی به پراید هم سرایت کند اما اکنون با اظهارات جدید وزیر صمت این سناریو تقریبا دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

اخبار افت قیمت پراید متوقف شد
به گزارش پایگاه خبری نامه نیوز: وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت کرده که اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک جدیدی برای بازار خودرو محسوب می‌شود و احتمالا قیمت خودرو و قیمت پراید را متاثر می‌کند.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این ارزانی به قیمت پراید هم سرایت کند اما اکنون با اظهارات جدید وزیر صمت این سناریو تقریبا دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقد بودند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

دادفر و جعفری اعتقاد داشتند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

با این اظهارات می‌شد انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل قیمت پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند اما اظهارات جدید فاطمی امین این سناریو را کم‌رنگ کرده است.

آخرین قیمت پراید ۱۱۱ در بازار ۱۵۲ میلیون تومان، قیمت پراید ۱۳۱ معادل ۱۳۷ میلیون تومان، قیمت پراید ۱۳۲ معادل ۱۳۱ میلیون تومان،قیمت پراید ۱۵۱ معادل ۱۵۱ میلیون تومان توسط سایت خبری فرارو گزارش شده است. اما آیا با این اتفاق جدید کاهش قیمت پراید تا مرز ۲۰ درصد دیگر رنگ واقعیت به خود نخواهد دید؟

ارسال نظر